FBI نسبت به نصب اپلیکیشن های جعلی سرمایه‌گذاری رمزارز هشدار داد - تکفارس 
FBI نسبت به نصب اپلیکیشن های جعلی سرمایه‌گذاری رمزارز هشدار داد - تکفارس 
FBI نسبت به نصب اپلیکیشن های جعلی سرمایه‌گذاری رمزارز هشدار داد - تکفارس 

FBI نسبت به نصب اپلیکیشن های جعلی سرمایه‌گذاری رمزارز هشدار داد

افشین نوری
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 09:48
بیت کوین و اتریوم

با وجود اینکه این‌روزها بازار رمزارز در رکورد به سر می‌برد، اما کلاهبرداران همچنان مشغول سرقت دارایی‌هایی دیجیتال کاربران هستند و حالا FBI نسبت به اپلیکیشن‌های فیک کریپتو هشدار داده است. این اپلکیشن‌ها ظاهرا در طول چند ماه گذشته حدود ۴۲.۷ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال کاربران سرقت کرده‌اند. 

پلیس FBI در گزارش خود گفته است که کلاهبرداران به طرق مختلف با سرمایه‌گذاران تماس می‌گیرند و به آن‌ها پیشنهاد استفاده از سرویس‌های سرمایه‌گذاری رمزارز می‌کنند. این کلاهبرداران، افراد را ترغیب به نصب اپلیکیشن‌های جعلی می‌کنند تا از این طریق ارزهای دیجیتال آن‌ها را سرقت کنند. 

به گفته FBI، این اپلیکیشن‌ها نام‌دخود را از اسامی موسسات مالی معتبر کپی‌برداری می‌کنند تا اعتماد کاربران را به خود جلب کنند. کاربران سپس با نصب آن‌ها روی دستگاه خود اقدام به انتقال ارز دیجیتال خود به کیف پول های موجود در این اپلیکیشن‌های جعلی می‌کنند. 

 تاکنون افراد زیادی این اپلیکیشن‌ها را دانلود و نصب کرده‌اند و ایمیل‌هایی برای آن‌ها ارسال شده است که ابتدا باید مالیات سرمایه‌گذاری را پرداخت کنند تا امکان استفاده از خدمات ارایه شده را داشته باشند و کاربران بعد از پرداخت مبلغی متوجه می‌شوند که دیگر امکان دسترسی به پول خود را ندارند.

برای مثال، کلاهبرداران سال گذشته از اسم یک‌ شرکت معتبر به نام YiBit برای متقاعد کردن کاربران به دانلود یک اپلیکیشن جعلی استفاده کرده‌ بودند که باغث سرقت ۵.۵ میلیون دلار از قربانی‌ها شده بود. یک مورد دیگر مربوط به کپی‌برداری از اسم یک صرافی معتبر استرالیایی به نام‌ Supayos بود که باعث فریب کاربران شده بود. ‌

پلیس FBI توصیه کرده است که کاربران حتما از دانلود و نصب اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری رمزارز غیرمعتیر خودداری کنند و به صحبت افرادی که آن را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کنند گوش ندهند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید