گوگل: تیک تاک و اینستاگرام موقعیت موتور جستجوی گوگل را به خطر انداخته اند - تکفارس 
گوگل: تیک تاک و اینستاگرام موقعیت موتور جستجوی گوگل را به خطر انداخته اند - تکفارس 
گوگل: تیک تاک و اینستاگرام موقعیت موتور جستجوی گوگل را به خطر انداخته اند - تکفارس 

گوگل: تیک تاک و اینستاگرام موقعیت موتور جستجوی گوگل را به خطر انداخته اند

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 09:02
TikTok Notes

تیک تاک به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا نه‌تنها موقعیت یوتیوب گوگل را متزلزل کرده است بلکه موتور جستجوی گوگل و گوگل مپس نیز در حال از دست دادن کاربران خود هستند. یکی از مدیران گوگل گفته است که نسل جوان این‌روزها اطلاعات خود را به جای موتور جستجوی گوگل در شبکه‌های اجتماعی می‌گردد و تیک تاک و اینستاگرام به‌راحتی این اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. 

به‌گفته این مدیر گوگل که در کنفرانس Fortune Brainstorm Tech صحبت می‌کرد، کاربران جوان دیگر مثل نسل‌های قبل فکر نمی‌کنند و سوالاتی که آن‌ها به‌دنبال یافتی پاسخی برای آن‌ها هستند کاملا فرق کرده است. طبق تحقیقات گوگل. حدود ۴۰ درصد کاربران جوان به جای استفاده از گوگل سرچ و ‌گوگل مپس، از اینستاگرام و ‌تیک تاک برای پیدا کردن مکان مناسب برای صرف شام استفاده می‌کنند‌.

نتایج این تحقیق براساس مطالعه‌ای که روی جوانان  ۱۸ تا ۲۴ سال آمریکایی انجام شده است به دست آمده است و جنبه‌های مختلفی از زندگی آنلاین این افراد را مورد بررسی قرار داده است. برای مثال،حدود ۵۰ درصد از مواد جستجو برای یک محصول، با عبارت آمازون شروع شده است. ‌

به گفته مدیر گوگل، نسل جوان در هنگام جستجوی آنلاین به دنبال فرم‌های بصری غنی هستند و آن‌ها که هیچ‌قت از نقشه کاغذی استفاده نکرده‌اند دوست دارند که در نقشه‌های آنلاین، تصاویر زیبا و جذاب از یک مکان مشخص وجود داشته باشد. البته گوگل سعی کرده است با بهره‌گیری از فناوری‌های واقعیت افزوده و اضافه کردن المان‌های سه بعدی به گوگل مپس، جذابیت آن را برای نسل جوان افزایش بدهد‌.

حالا این شرکت قصد دارد در مذاکرات خود با شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها بخواهد تا موتور جستجوی گوگل امکان ایندکس کردن ویدیوهای اینستاگرام و تیک تاک را داشته باشد. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای آنالیز کردن ویدیوها استفاده خواهد کرد تا نتایج جستجو برای یک عبارت، در قالب ویدیوهای مختلف در اختیار کاربران قرار بگیرد. این قابلیت هنوز در مرحله تست است و باید منتظر بمانیم و ببینیم ‌که گوگل چه زمانی آن را ارائه می‌کند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید