تیک تاک سرویس پخش زنده خود را در آمریکا و اروپا متوقف می کند - تکفارس 
تیک تاک سرویس پخش زنده خود را در آمریکا و اروپا متوقف می کند - تکفارس 

تیک تاک سرویس پخش زنده خود را در آمریکا و اروپا متوقف می کند

افشین نوری
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - 08:29
TikTok Notes

تیک تاک ظاهرا قصد دارد سرویس پخش زنده خود را در آمریکا و اروپا متوقف کند. این شرکت از سال گذشته در حال آزمایش قابلیت استریم زنده در مناطق فوق است ‌و‌ حتی یک برنده به نام On Trend برای همین منظور راه‌اندازی کرده است.

اما به نظر می‌رسد پخش رویدادهای زنده نتوانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. ضمنا این سرویس عملکرد خوبی در فروش محصولات شرکت‌های شخص‌ثالث نداشته است و بنابراین می‌توان گفت که به اهداف اولیه خود نرسیده است.  ‌

 تیک تاک گفته بود که در صورت موفقیت آمیز بودن این سرویس آن را برای کشورهای بیشتری ارائه می‌کند، اما حالا گفته است که صرفا رو بازار انگلیس تمرکز خواهد کرد. البته این سرویس در کشورهای آسیایی بسیار موفق بوده است و ‌توانسته کسب‌وکار بزرگی را برای اینفلوئنسرها و خالقان محتوا ایجاد کند، اما یک سرویس قرار نیست که در همه بازارها و‌ کشورها موفق باشد. 

تیک یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه است و مالک آن شرکت چندملیتی ByteDance است و به نظر می‌رسد در مناطقی مثل آمریکا و اروپا رقابت سختی با اینستاگرام و یوتیوب دارد.  سرویس ریلز اینستاگرم و سرویس شورتس یوتیوب برای رقابت با تیک تاک راه‌اندازی شده‌اند و حالا به نظر می‌رسد که کاربران اروپایی و آمریکایی ترجیح می‌دهند که به جای سرویس پخش زنده تیک تاک از دو پلتفرم یوتیوب و اینستاگرام استفاده کنند.

در هر حال، این رقابت هر روز شدیدتر نیز خواهد شد و باید ببینیم در نهایت کدامیک از آن‌ها پیروز میدان خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید