طبق قانون جدید اتحادیه اروپا همه خودروها باید مجهز به سیستم ضدسرعت شوند - تکفارس 
طبق قانون جدید اتحادیه اروپا همه خودروها باید مجهز به سیستم ضدسرعت شوند - تکفارس 
طبق قانون جدید اتحادیه اروپا همه خودروها باید مجهز به سیستم ضدسرعت شوند - تکفارس 

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا همه خودروها باید مجهز به سیستم ضدسرعت شوند

افشین نوری
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - 13:38
اتحادیه اروپا

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، هر خودروی جدیدی که در این اتحادیه عرضه شود باید مجهز به فناوری ضدسرعت جدیدی به نام دستیار هوشمند سرعت یا ISA شود. 

طبق این قانون هر نوع خودرو و هر مدلی که در کشورهای اتحادیه اروپا تولید یا عرضه شود بایداز سیستم ISA استفاده کند‌. این قانون قرار است از جولای ۲۰۲۴ اجرایی شود و کاملا لازم‌الاجرا خواهد بود. ‌

کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای گفته است که تصوسب قانون مربوط به ISA گام بزرگی در جهت حفظ کاهش تصادفات در جاده‌ها و در نتیجه کاهش فوتی‌ها و‌‌ مجروحان این تصادفات خواهد بود. بنابراین سازندگان خودرو‌ باید خود را با قانون جدید سازگار کنند تا اتحادیه اروپا تبدیل به یکی از مناطق دنیا با کمترین آمار تصادف شود.  ‌

سیستم ضدسرعت ISA دارای قابلیت تشخیص سرعت مجاز جاده‌ها از طریق دوربین‌های نصب شده در جلوی خودرو و همچنین داده‌های GPS خواهد بود و‌ هر راننده‌ای که از سرعت مجاز تجاوز کند به او هشدار داده خواهد شد و سرعت خودرو به‌طور خودکار کاهش خواهد یافت. 

البته برخی سازندگان خودرو هم‌اکنون در برخی مدل‌های خود سیستم ISA را ارائه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به هوندا، فورد، جیپ و مرسدس بنز اشاره کرد. مطالعات نشان می‌دهند که در صورت اجرایی شدن قانون جدید اتحادیه اروپا‌، آمار تصادفات در این قاره بین ۲۶ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. 

البته به نظر می‌رسد سیستم ISA هنوز کامل نیست و‌ نیاز به بهبودهای بیشتری دارد. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم استفاده از این سیستم چه نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت. 

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید