کارمند سابق فیس بوک از این شرکت شکایت کرد - تکفارس 
کارمند سابق فیس بوک از این شرکت شکایت کرد - تکفارس 
کارمند سابق فیس بوک از این شرکت شکایت کرد - تکفارس 

کارمند سابق فیس بوک از این شرکت شکایت کرد

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - 12:40
فیس بوک

یکی از کارمندان سابق فیس بوک (متا)، از این شرکت به‌خاطر عدم صداقت‌اش در برخورد با کاربرانش شکایت کرده است.

این کارمند‌ که نامش Brennan Lawson است گفته است که فیس بوک او را به‌خاطر پایبندی به اصول اخلاقی از این شرکت اخراج کرده و به همین‌خاطر او شکایتی را علیه این شرکت تقدیم دادگاه کرده است. 

این فرد از سال ۲۰۱۸ در فیس بوک کار می‌کرده است و مسئول بررسی محتواهای این شبکه‌اجتماعی بوده است. به گفته Lawson، فیس بوک در سال ۲۰۱۹ الگوریتمی را معرفی کرد که به تیم او اجازه دسترسی آزاد به محتواهای فیس بوک مسنجر را حتی با وجود پاک شدن این محتواها توسط کاربر می‌داد. این الگوریتم کاملا برخلاف ادعاهای اولیه فیس بوک بود که به کاربران گفته بود به محتواهای پاک‌شده‌ی آن‌ها دسترسی نخواهد داشت. اما این شرکت به کاربران خود دروغ گفته است و اصول خود را زیر پا گذاشته است. ‌

به گفته Lawson، فیس بوک حتی اطلاعات کاربران را در اختیار پلیس و سازمان‌های دولتی قرار داده است و این در حالیست که این شرکت نباید این کار را انجام می‌داد و باید به تعهدات خود مبنی بر محافظت از داده‌های شخصی کاربران پایبند می‌ماند. 

این کارمند سابق فیس بوک همچنین گفته است که حتی این شرکت در رابطه با هک شدن اکانت مادربزرگ او هیچ‌ اقدام ‌موثری انجام نداده و او متاسفانه نتوانسته است که برای او ‌کاری انجام دهد. ‌

متا هنور واکنشی به شکایت Lawson نشان نداده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد. نظر شما درباره رفتار فیس بوک در رابطه با نقض اصول اولیه‌اش چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید