بیل گیتس: بازار رمزارزها بر پایه نظریه «احمق‌تر از من» کار می‌کند - تکفارس 
بیل گیتس: بازار رمزارزها بر پایه نظریه «احمق‌تر از من» کار می‌کند - تکفارس 
بیل گیتس: بازار رمزارزها بر پایه نظریه «احمق‌تر از من» کار می‌کند - تکفارس 

بیل گیتس: بازار رمزارزها بر پایه نظریه «احمق‌تر از من» کار می‌کند

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 10:53
بیل گیتس: بازار رمزارزها بر پایه نظریه «احمق‌تر از من» کار می‌کند - تکفارس 

بیل گیتس همیشه یکی از مخالفان جدی رمزارزها و NFT بوده است و حالا در اظهارات جدید خود گفته است که این بازار کاملا بر پایه نظریه «احمق‌تر از من» پیش می‌ٔرود. 

این نظریه به مردم القا می‌کند که آن‌ها می‌توانند با خرید یک رمزارز، گرانتر از ارزش واقعی‌اش، پول به دست آورد، به شرط آنکه بتواند آنچه خریده است را به قیمتی بالاتر به شخص دیگری بفروشد.

 گیتس این اظهارات را در مراسمی که به تغییرات آب‌هوایی اختصاص داشت بیان کرده و گفته است که ارزهای دیجیتال و NFTها با قیمت‌های سرسام‌آوری که دارند در حال فروخته شدن به مردم هستند و‌ کسی حتی به ارزش واقعی این دارایی‌ها توجهی نمی‌کند. 

گیتس با اشاره به صحبت‌های وارن بافت گفت که او هم ترجیح می‌دهد روی چیزی سرمایه‌گذاری کند که نتایج ملموسی داشته باشد. برای مثال او دوست دارد که روی شرکت‌هایی که محصول واقعی می‌سازند سرمایه‌گذاری کند تا شاهد رشد آن‌ها باشد.

وارن بافت اخیرا گفته بود که او حاضر است ۲۵ میلیارد دلار با سود ۱ درصد در کارخانه‌های آمریکا سرمایه‌گذاری کند اما حاضر نیست که ۲۵ دلار بابت همه بیتکوین موجود در دنیا بدهد. ‌

گیتس در ادامه گفته است که بازار رمزارزها بسیاری از جرایم را تامین مالی می‌کند و خیلی‌ها برای انجام مبادلات مرتبط با مواد مخدر یا سایر جرایم از این ارزها استفاده‌ می‌کنند. او معتقد است که سرمایه‌گذاران واقعی باید حواس‌شان را جمع کنند و تحت تاثیر صحبت‌های کسانی مثل ایلان ماسک قرار نگیرند. 

او گفته که در حال حاضر قیمت بیتکوین از ۶۴ هزار دلار در سال گذشته به ۲۰ هزار دلار رسیده است و کسانی که در این بازار پول زیادی از دست داده‌اند آرزو‌ می‌کردند که کاش به نصحیت‌های او درباره سرمایه‌گذاری نکردن در این بازار توجه می‌کردند و به آن عمل می‌کردند.‌

برخلاف گیتس، ایلان ماسک یکی از طرفداران پروپاقرص رمزارزهاست و تاکنون توییت‌های زیادی در این باره کرده است. این در حالیست که سرمایه‌گذاران قدیمی مثل وارن بافت کاملا مخالف این بازار هستند.

گیتس اخیرا انتقاداتی نیز به دولت آمریکا و عدم توانایی‌اش در مهار کرونا وارد کرده بود و گفته بود که باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود. 

نظر شما درباره اظهارات بیل گیتس چیست؟ آیا شما هم مخالف بازار رمزارزها هستید؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید