هشدار بیل گیتس به ایلان ماسک نسبت به احتمال بدترشدن وضعیت توییتر - تکفارس 
هشدار بیل گیتس به ایلان ماسک نسبت به احتمال بدترشدن وضعیت توییتر - تکفارس 

هشدار بیل گیتس به ایلان ماسک نسبت به احتمال بدترشدن وضعیت توییتر

مهدی حلوائی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:44
ایلان ماسک

هر چند که ایلان ماسک و بیل گتیس جزو ثروتمندترین افراد جهان به حساب می‌آیند اما این دو رابطه‌ی چندان دوستانه‌ای با یکدیگر ندارند. گیتس در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرده است که برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر ممکن است به بدترشدن وضعیت این پلتفرم منجر شود.

مطالب مرتبط:

به‌گزارش خبرگزاری CNBC، بیل گیتس در مصاحبه با وال استریت جورنال توضیحاتی را در خصوص خرید توییتر توسط ایلان ماسک ارائه کرد. بیشتر صحبت‌های گیتس در این مصاحبه به برنامه‌ی ماسک برای گسترش آزادی بیان در توییتر اختصاص داشت. گیتس در این خصوص گفت:

او [ماسک] در مورد مواردی مانند “واکسن‌ها مردم را می‌کشند” و یا “بیل گیتس مردم را تحت نظر دارد” چه احساسی دارد؟ برنامه‌ی اصلی او برای توییتر چیست؟ آیا این برنامه شامل کاهش پخش سریع اخبار غلط و تئوری‌های توطئه می‌شود؟ آیا او نیز به این اهداف باور دارد؟

ایلان ماسک در نظر دارد تا با کاهش سخت‌گیری‌ها در مورد توییت‌ها، توییتر را به نماد آزادی بیان تبدیل کند؛ هر چند که ظاهراً اتحادیه‌ی اروپا مشکلاتی با این برنامه دارد. ماسک همچنین قصد دارد تا مشکل بات‌های توییتر را حل کرده و الگورریتم این پلتفرم را به متن باز تغییر دهد. بیل گیتس در بخشی از مصاحبه‌ی خود، عملکرد ماسک به عنوان مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس را “فوق‌العاده” خواند و از گردهم‌آوردن تیمی از مهندسین عالی توسط او در این شرکت‌ها تمجید کرد.

ایلان ماسک دو روز پیش در توییتر به برنامه‌ی خود برای افزایش درآمدزایی این پلتفرم اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد تا کسب و کارها و دولت‌ها را برای استفاده از توییتر وادار به پرداخت هزینه کند. با این وجود، کاربران عادی می‌توانند همانند گذشته به‌طور رایگان به این پلتفرم دسترسی داشته باشند. اختلاف نظرهای بیل گیتس و ایلان ماسک به موضوع توییتر محدود نبوده و این دو نفر در گذشته نیز بر سر موضوعاتی مانند کووید ۱۹، ایجاد کلونی در مریخ و رمزارزها نیز با یکدیگر مشاجره داشته‌اند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید