ایرتگز اپل باعث دستگیری یک سارق در ایالت کارولینای شمالی آمریکا شد - تکفارس 
ایرتگز اپل باعث دستگیری یک سارق در ایالت کارولینای شمالی آمریکا شد - تکفارس 
ایرتگز اپل باعث دستگیری یک سارق در ایالت کارولینای شمالی آمریکا شد - تکفارس 

ایرتگز اپل باعث دستگیری یک سارق در ایالت کارولینای شمالی آمریکا شد

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 09:49
اپل ایرتگ

گجت ایرتگز اپل هرچند یکی از گجت‌های خوب این شرکت برای پیدا کردن وسایل گمشده است اما اخیرا مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده بطوریکه باعث شده است تا سارقان به‌راحتی بتوانند این افراد را ردیابی کنند و خودروهای آن‌ها را بدزدنند. 

اما خبر خوب اینکه به‌تازگی نیروی پلیس در ایالت کارولینای شمالی آمریکا توانسته با استفاده از همین گجت یک سارق را دستگیر کند‌. ماجرا از این قرار بوده که در شهر شارلوت آمریکا یک سارق، کوله‌پشتی یک نفر را که از قضا یک ایرتگز نیز داخل آن بوده می‌دزدد و همین موضوع به پلیس کمک می‌کند تا بتواند به‌راحتی و با استفاده از اپلیکیشن Find My app اپل این سارق را پیدا و دستگیر کند. این سارق ظاهرا پنج بار سابقه دزدی در پرونده خود داشته است. ‌

بنابراین به‌ نظر می‌رسد که گجت ایرتگز علیرغم معایبی که دارد می‌تواند به نیروهای پلیس در شناسایی سارقان کمک کند. اپل این گجت را سال گذشته معرفی کرد و شما با چسباندن آن به وسایل خود به‌راحتی می‌توانید از موقعیت آن‌ها باخبر شوید و در صورت گم شدن‌شان خیلی زود آن‌ها را پیدا کنید. 

البته اخیرا سارقان حرفه‌ای توانسته‌اند با استفاده از این گجت اقدام به ردیابی افراد و دزدیدن وسایل آن‌ها بکنند و همین مو‌ضوع نگرانی‌هایی را در بین کاربران ایجاد کرده است. این اتفاقات باعث شده تا اپل آپدیت‌های جدیدی را برای این گجت عرضه کند. هنوز مشخص نیست که این آپدیت‌ها تا چه حد توانسته‌اند جلوی فعالیت سارقان را بگیرند، ولی به هرحال این گجت کاربردهای زیادی برای کاربران داشته و نمی‌توان از قابلیت‌های خوب آن چشم‌پوشی کرد. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید