مرورگر اج قابلیت جدیدی برای انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل ارائه می کند - تکفارس 
مرورگر اج قابلیت جدیدی برای انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل ارائه می کند - تکفارس 
مرورگر اج قابلیت جدیدی برای انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل ارائه می کند - تکفارس 

مرورگر اج قابلیت جدیدی برای انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل ارائه می کند

افشین نوری
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 18:20
اج

مرورگر اج قرار است قابلیت جدیدی به نام Drop ارائه کند که که امکان انتقال فایل‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر را فراهم خواهد کرد. 

همانطور که ‌می‌دانید مرورگر اج در طول سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده است و حالا این مرورگر تبدیل به دومین مرورگر پرکاربرد دنیا شده است. 

حالا مایکروسافت قصد دارد یک ‌قابلیت جدید دیگر به منظور انتقال اطلاعات بین دستگاه‌هایی که از این مرورگر استفاده می‌کنند‌ اضافه کند. شما در حال حاضر برای انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه مجبورید از ایمیل یا گوگل درایو یا یک فلش استفاده کنید که هر کدام دردسرهای خاص خودشان را دارند. 

اج

اما در قابلیت جدید مرورگر اج، این کار به‌راحتی انجام شد و شما تنها با چند کلیک ساده قادر به انتقال فایل‌ها و اطلاعات خود بین دو دستگاه مختلف خواهید بود. 

این قابلیت که Drop نام دارد در قالب یک پنل کناری ظاهر خواهد شد و امکان درگ و‌ دراپ کردن فایل‌ها به داخل آن وجود خواهد داشت.‌ البته استفاده از این قابلیت منوط به آن خواهد بود که هر دو دستگاه دارای مرور گر اج باشد و شما به آن لاگین کرده باشید. 

این قابلیت ظاهرا مبتنی بر برنامه وان درایو و فناوری ابری مایکروسافت ساخته شده است. ضمن اینکه این قابلیت در صورتی که شما مرورگ اج را روی گوشی خود نداشته باشید، یک کد QR برای دانلود نسخه موبایلی اج به شما نشان خواهد داد.‌

در حال حاضر این قابلیت فقط برای نسخه ۱۰۴ اج قناری قابل دسترس است و فقط توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال انتظار می‌رود که مایکروسافت به‌زودی آن را برای همه کاربران ارائه کند. 

مایکروسافت همچنین در حال تست قابلیتی است که تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را از مرورگر کروم به اج و در زمان راه‌اندازی آن وارد کنند که این اطلاعات شامل بوکمارک‌ها، تاریخچه، پسوردهای ذخیره شده، کوکی‌ها و سایر تنظیمات خواهند شد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید