مایکروسافت کاربران را به استفاده از مرورگر اج وادار می کند - تکفارس
مایکروسافت کاربران را به استفاده از مرورگر اج وادار می کند - تکفارس

مایکروسافت کاربران را به استفاده از مرورگر اج وادار می کند

مهدی حلوائی
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - 08:30
مایکروسافت اج

مایکروسافت در چند ماه گذشته سعی داشته تا مرورگر اج را جایگزین مرورگر محبوب کروم کند و برای این کار از روش‌ها و تبلیغات زیرکانه‌ای استفاده کرده است. با این وجود، هیچ نکته‌ی زیرکانه‌ای در مورد تبلیغات جدید این مرورگر به چشم نمی‌خورد و مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز ۱۱ عملاً تغییر مرورگر پیش‌فرض سیستم از اج به کروم را به کاری دشوار تبدیل کرده است.

جدیدترین تلاش مایکروسافت برای استفاده‌ی کاربران از مرورگر اختصاصی این شرکت، پیغام هشداری است که درون مرورگر اج نمایش داده شده و کاربران را از دانلود مرورگر کروم روی سیستم خود بازمی‌دارد. این پیغام تا به حال متن‌های متفاوتی را به همراه داشته که تمامی آن‌ها به قدیمی‌بودن کروم و یا امنیت بالای اج اشاره دارند. ظاهراً این پیغام تنها زمانی نمایش داده می‌شود که با استفاده از مرورگر اج وارد وب‌سایت کروم شوید. نکته‌ی عجیب در مورد این پیغام، عدم وجود گزینه‌ی ردکردن درون آن است.

مایکروسافت اج

این نمونه از تبلیغات مورد تازه‌ای به حساب نمی‌آید چرا که گوگل نیز زمانی که با استفاده از کروم قصد دانلود مرورگرهای دیگر را داشته باشید، پیغام مشابهی را برای شما ارسال می‌کند. با این وجود، گوگل گزینه‌ی ردکردن پیغام را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آ‌ن‌ها را وادار به استفاده از مرورگر خود نمی‌کند.

نظر شما در مورد مرورگر اج چیست؟ به‌نظر شما در حال حاضر برترین مرورگر اینترنت کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.