سقوط بازار NFT پس از کاهش ۹۲ درصدی فروش این محصولات - تکفارس 
سقوط بازار NFT پس از کاهش ۹۲ درصدی فروش این محصولات - تکفارس 
سقوط بازار NFT پس از کاهش ۹۲ درصدی فروش این محصولات - تکفارس 

سقوط بازار NFT پس از کاهش ۹۲ درصدی فروش این محصولات

مهدی حلوائی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:17
توکن غیر قابل معاوضه

ارزش واقعی توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) در چند وقت اخیر یکی از مسائل مورد بحث در بین علاقه‌مندان حوزه‌ی فناوری بوده است. همزمان با رشد رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم، پیش‌بینی می‌شد که توکن‌های غیر قابل معاوضه نیز در آینده‌ای نزدیک به رشد مناسبی دست پیدا کنند اما حالا به‌نظر می‌رسد که این محصولات به پایان راه خود رسیده‌اند.

بر اساس گزارش وال استریت جورنال و با توجه به آمار جمع‌آوری‌شده توسط وب‌سایت NonFungible، فروش توکن‌های غیر قابل معاوضه از سپتامبر سال ۲۰۲۱ با افتی ۹۲ درصدی روبه‌رو بوده است. در حالی که تنها تا ۸ ماه پیش به‌طور میانگین روزانه ۲۲۵ هزار NFT به فروش می‌رسید اما حالا این عدد به روزانه ۱۹ هزار کاهش پیدا کرده و تعداد کیف پول‌های فعال در بازار این محصولات نیز با کاهشی ۸۸ درصدی نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ به ۱۴ هزار عدد رسیده است.

در طی چند ماه گذشته برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کردند که بسیاری از خریداران توکن‌های غیر قابل معاوضه متوجه شده‌اند که سرمایه‌گذاری آن‌ها در ابن بازار چندان ارزشمند نبوده است. برای مثال، توکن غیر قابل معاوضه‌‌ی اولین توییت جک دورسی با پیشنهادهای بسیار پایینی مواجه شد در حالی که مدیر عامل سابق توییتر انتظار داشت تا پیشنهادی ۴۸ میلیون دلاری برای این NFT ارائه شود.

وال استریت جورنال، عدم تعادل بین میزان تقاضا و موجودی را نیز یکی دیگر از دلایل فروپاشی احتمالی بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه معرفی کرده است. به‌گزارش این خبرگزاری، در حال حاضر هر خریدار در بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه می‌تواند به ۵ NFT دسترسی داشته باشد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید