ویژگی احضار هوشمند تسلا باعث تصادف با جت ۳.۵ میلیون دلاری شد [تماشا کنید] - تکفارس 
ویژگی احضار هوشمند تسلا باعث تصادف با جت ۳.۵ میلیون دلاری شد [تماشا کنید] - تکفارس 
ویژگی احضار هوشمند تسلا باعث تصادف با جت ۳.۵ میلیون دلاری شد [تماشا کنید] - تکفارس 

ویژگی احضار هوشمند تسلا باعث تصادف با جت ۳.۵ میلیون دلاری شد [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 13:37
تسلا

ویدیو جدیدی که روی شبکه اجتماعی ردیت منتشر شده، نشان می‌دهد یک خودروی تسلا بعد از احضار هوشمند توسط صاحبش به یک جت ۳.۵ میلیون دلاری خصوصی برخورد می‌کند.

کاربر مذکور ادعا می‌کند این حادثه در شرکت هواپیماسازی سیرویس (Cirrus) در فلتز فیلد ایالت واشنگتن رخ داده است. به نظر می‌رسد این کاربر ردیت، فوتیج حادثه را از روی بازپخش دوربین امنیتی موجود در محوطه شرکت سیروس ضبط کرده است. هواپیمای موجود در تصویر، یک ویژن جت (Vision Jet)‌ ۳.۵ میلیون دلاری خصوصی است.

طبق گفته ارسال کننده ویدیو، صاحب این خودروی تسلا از ویژگی احضار هوشمند آن استفاده کرده بود. این ویژگی اجازه می‌دهد راننده خودرو را از محل پارک احضار کند و خودرو به تنهایی و با کمک هوش مصنوعی، با دور زدن موانع نزد صاحب خود بازگردد. صاحبان خودروهای تسلا صرفاً می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تسلا موجود روی گوشی هوشمند خود، خودرویشان را حداکثر از فاصله ۶۰ متری یعنی تا زمانی که آن را در دیدرس دارند، احضار کنند.

صاحب این خودروی تسلا مدل Y، حداقل طبق ادعای این کاربرد ردیت مشکلی در تصمیم گیری نداشته ولی با این حال باز هم در منطقه‌ای از این ویژگی استفاده کرده که چندین و چند هواپیمای گران قیمت حضور داشته‌اند. همان‌طور که گفتیم، او با این تصمیم خود، منجر به تصادف خودرویش با یک جت ۳.۵ میلیون دلاری شده است.

ویژگی احضار هوشمند اولین بار در سال ۲۰۱۹ در دسترس خریداران این خودروها قرار گرفت و بلافاصله کاربران ویدیوهایی از تصادف خودروهای نزدیک یا حرکت آهسته آن‌ها به اشتراک گذاشتند. کاربرانی بسیاری از آن زمان، تصادف‌های ناشی از این ویژگی را به اشتراک گذاشته‌اند. همچنین قسمت دیگری از کاربران، با انتشار ویدیوهای خود نشان داده‌اند که عملیات احضار گاهی اوقات چندان هم خوب پیش نمی‌رود و خودرو برای یافتن مسیر خود با مشکل رو به رو می‌شود.

نسخه جدیدتر این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که خودروها را از فواصل دورتری هم احضار کنند و همچنین اطمینان داشته باشند خودروی آن‌ها می‌تواند در پارکینگ‌های پیچیده‌تری هم به خوبی عمل کند. به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل اجرایی تسلا، این ویژگی مورد توجه‌ترین قابلیت خودروهای تاریخ این شرکت است.

تسلا اخیراً به دلیل حذف کانکتور شارژ سیار خودروهایش حواشی زیادی را ایجاد کرده است. باندل کانکتور سیار حاوی یک آداپتور است که به رانندگان اجازه می‌دهد خودروی خود را از طریق پریزهای استاندارد ۱۱۰ ولت شارژ کنند.

پیش از این، باندل مذکور به رایگان همراه هر خودرو در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت ولی آن‌ها در صورت تمایل می‌توانستند سایر باندل‌ها را برای دسترسی به آداپتورهای مورد نظر خود تهیه کنند.

شب یکشنبه یکی از کاربران توییتر متوجه تغییراتی در صفحه پشتیبانی تسلا شد که نشان می‌داد برخلاف گذشته، باندل کانکتور سیار همراه با خودرو عرضه نخواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید