تسلا هم به تولید کنندگان موبایل پیوست؛ عدم عرضه رایگان کانکتور شارژ - تکفارس 
تسلا هم به تولید کنندگان موبایل پیوست؛ عدم عرضه رایگان کانکتور شارژ - تکفارس 

تسلا هم به تولید کنندگان موبایل پیوست؛ عدم عرضه رایگان کانکتور شارژ

مهدی ملکی
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - 12:05
تسلا

ایلان ماسک، مدیر عامل اجرایی تسلا که اخیراً به دلیل پیشنهاد خرید کامل توییتر حواشی زیادی را ایجاد نموده، در یک رشته توییت تایید کرد از این پس خودروهای این شرکت از عرضه رایگان کانکتور شارژ سیار بهره نخواهند برد و کاربران مجبور به خرید مجزای باندل Gen 2 به قیمت ۲۰۰ دلار هستند.

باندل کانکتور سیار حاوی یک آداپتور است که به رانندگان اجازه می‌دهد خودروی خود را از طریق پریزهای استاندارد ۱۱۰ ولت شارژ کنند. پیش از این، باندل مذکور به رایگان همراه هر خودرو در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت ولی آن‌ها در صورت تمایل می‌توانستند سایر باندل‌ها را برای دسترسی به آداپتورهای مورد نظر خود تهیه کنند.

شب یکشنبه یکی از کاربران توییتر متوجه تغییراتی در صفحه پشتیبانی تسلا شد که نشان می‌داد برخلاف گذشته، باندل کانکتور سیار همراه با خودرو عرضه نخواهد شد. ابتدا به نظر می‌رسد اشتباهی رخ داده و کاربران در حالی که تصویری از باندل Gen 2 را مشاهده می‌کردند، قیمت‌گذاری ۴۰۰ دلاری برای آن‌ها نمایش داده می‌شد که در حال حاضر، قیمت خرید باندل‌های Gen 1 و سطح بالاتری است.

بعداً افزون بر تایید شعبه کانادای تسلا، ایلان ماسک هم تایید کرد که براساس بازخورد کاربران و همچنین آمار، استفاده از این باندل بسیار ناچیز بوده و هدر رفت منابع تشخیص داده شده است؛ بنابراین از این پس جداگانه اما با قیمت کمتر نسبت به گذشته یعنی ۲۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

در حال حاضر کیت Gen 2 تسلا با قیمت ۲۷۵ دلار روی وب‌سایت تسلا قرار دارد اما حتی با این قیمت هم قادر به سفارش این کیت و کیت Gen 1 نیستید. هنوز مشخص نیست دلیل اتمام موجودی این کانکتورهای سیار چیست و یا چه زمانی دوباره در دسترس قرار خواهند گرفت. تسلا در سال ۲۰۱۹ در اقدامی عجیب دست به انحلال تیم روابط عمومی خود زد، بنابراین رسانه‌ها نمی‌توانند با تسلا ارتباط برقرار کنند.

به همین دلیل ما در مقاله «ایلان ماسک با ۴۳ میلیارد دلار چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟» اشاره کردیم که شاید بهتر باشد او پیش از خرید توییتر، نخست تیم روابط عمومی تسلا را دوباره شکل دهد!

اکثر خودروهای برقی شرکت‌های نیسان، فورد و BMW همراه با آداپتورهای استاندارد ۱۲۰ الی ۲۴۰ ولت به دست مشتریان می‌رسند. کیا (Kia) یکی از معدود خودروسازانی است که از مدت‌ها پیش چنین آداپتورهای سطح ۱ یا ۲ را به رایگان در اختیار مشتریانش قرار نمی‌دهد.

در سال ۲۰۲۰ میلادی، اپل با توقف عرضه رایگان آداپتور شارژ همراه گوشی‌هایش، تبدیل به اولین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان شد که چنین اقدامی را انجام می‌دهد. به دنبال آن، سامسونگ و گوگل هم حداقل برای پرچم‌دارانشان، همین ترند را در پیش گرفتند و اخیراً، غول کره‌ای شروع به انجام این فرایند روی محصولات میان‌رده کرده است. در حال حاضر بسیار زود است که نتیجه‌گیری کنیم این اقدام تسلا چه تاثیری را روی سایر تولید کنندگان خودروهای برقی خواهد داشت.

به نظر شما، تسلا هم نظیر اپل در دنیای موبایل، این بار با تاثیر مشابه روی سازندگان خودروهای برقی، آن‌ها را به سمت عدم عرضه رایگان آداپتورها متمایل خواهد کرد؟

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید