اپیک گیمز RealityScan را برای ساخت مدل ۳ بعدی از اشیای واقعی معرفی کرد - تکفارس 
اپیک گیمز RealityScan را برای ساخت مدل ۳ بعدی از اشیای واقعی معرفی کرد - تکفارس 
اپیک گیمز RealityScan را برای ساخت مدل ۳ بعدی از اشیای واقعی معرفی کرد - تکفارس 

اپیک گیمز RealityScan را برای ساخت مدل ۳ بعدی از اشیای واقعی معرفی کرد

مهدی ملکی
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 11:00
RealityScan

اپیک گیمز که بیشتر به دلیل عرضه بازی Fortnite شناخته می‌شود، امروز از یک اپلیکیشن جدید به نام RealityScan رونمایی کرد که اشیای جهان واقعی را اسکن و آن‌ها را به مدل‌های ۳ بعدی در دنیای مجازی تبدیل می‌کند.

برای مثال طبق یک ویدیو ۴۷ ثانیه‌ای منتشر شده از سمت خود اپیک گیمز،‌ می‌توان شخصی را مشاهده کرد که با آیفون خود از زوایای مختلف از یک صندلی تصویربرداری می‌کند. به محض این که مدل ۳ بعدی در گوشی فرد ذخیره شود، او می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله تغییر رنگ،‌ به شخصی‌سازی مدل خود مشغول شود.

اپیک گیمز این‌گونه RealityScan را معرفی می‌کند:

RealityCapture نرم‌افزاری فتوگرامی پیشرفته است که می‌تواند اشیا و صحنه‌ها را با هر ابعاد از تصاویر یا اسکن‌های لیزری به شکل مدل‌های ۳ بعدی دقیق و باکیفیت، با سرعتی چند برابر نرم‌افزارهای دیگر بازسازی کند. RealityScan اکنون حتی در نسخه بتا قادر به انجام کاری است که مردم دوست دارند،‌ یعنی می‌تواند به سرعت و به سادگی اسکن ۳ بعدی انجام داده و نتیجه را کف دست شما بگذارد.

ثبت شکل دیجیتال اشیای دنیای واقعی از گذشته موضوعی پیچیده، فنی و همچنین به شدت فشرده بوده است اما اکنون به سادگی بازگشایی قفل گوشی هوشمندتان است. بنابراین چه در این حوزه یک حرفه‌ای مجرب یا چه یک مبتدی تازه‌کار باشید، می‌توانید دنیای اطراف خود را در هر زمان و هر مکان، به این شیوه ثبت کنید.

به گفته اپیک گیمز با اتمام مراحل اسکن،‌ تصاویر تکمیل شده روی Sketchfab آپلود می‌شوند. Scetchfab پلتفرمی است که به کاربرانی اجازه می‌دهد تمام است‌های ۳ بعدی و واقعیت افزوده خود را منتشر، به اشتراک و به فروش بگذارند.

اپیک گیمز از امروز به ۱۰ هزار کاربر iOS از طریق TestFlight اجازه می‌دهد که به بتای محدود این اپلیکیشن دست پیدا کنند. بعدتر در ادامه بهار سال جاری میلادی، تمام کاربران iOS می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند و انتظار می‌رود که در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۲، شاهد عرضه نسخه اندروید هم باشیم.

اپیک گیمز تا آن زمان از بازخورد اعضای TestFlight برای بهینه‌سازی و ارتقای تجربه کاربری RealityScan استفاده خواهد کرد. همان‌طور که احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید، اپیک گیمز در این نرم‌افزار از فناوری Capturing Reality، یعنی شرکتی که سال گذشته تصاحب کرد، استفاده کرده است.

اپیک گیمز افزون بر خریدهای اخیر خود و همچنین بازی Fortnite، طی سال‌های گذشته به علت راه‌اندازی اپیک گیمز استور و دعوای حقوقی با اپل شناخته شده است. این دعوای حقوقی که در نهایت به نفع اپیک گیمز به پایان رسید، حواشی زیادی را به دنبال داشت.

در واقع براساس دستور دادگاه، اپل باید به اپلیکیشن‌های عرضه‌شده در فروشگاه اپ استور اجازه‌ی استفاده از سیستم‌های پرداختی جایگزین را بدهد. پیش از این، توسعه‌دهندگان مجبور بودند تا از سیستم پرداختی انحصاری اپ استور استفاده کرده و ۳۰ درصد از سود فروش اپلیکیشن‌های خود را در اختیار اپل قرار دهند. اپیک گیمز این قانون اپل را با ارائه‌ی یک سیستم پرداختی جایگزین در بازی Fortnite زیر پا گذاشت و همین موضوع باعث شد تا اپل این بازی را از فروشگاه خود حذف کند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید