شکست اپل در جنگ حقوقی با اپیک گیمز؛ پایان کار کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور -
شکست اپل در جنگ حقوقی با اپیک گیمز؛ پایان کار کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور -
شکست اپل در جنگ حقوقی با اپیک گیمز؛ پایان کار کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور -

شکست اپل در جنگ حقوقی با اپیک گیمز؛ پایان کار کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور

مهدی حلوائی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 11:23
جنگ حقوقی اپل و اپیک گیمز

قاضی ایوان گنزالز راجرز امروز در ادامه جنگ حقوقی اپل و اپیک گیمز حکمی را بر علیه شرکت اپل صادر کرد. در صورتی که درخواست تجدید نظر اپل با موافقت دادگاه روبه‌رو نشود، نحوه‌ی کارکرد فروشگاه اپ استور به‌طور کلی دچار تغییر خواهد شد و ضرر بزرگی شامل حال اپل خواهد شد.

براساس دستور دادگاه، اپل باید به اپلیکیشن‌های عرضه‌شده در فروشگاه اپ استور اجازه‌ی استفاده از سیستم‌های پرداختی جایگزین را بدهد. در حال حاضر، توسعه‌دهندگان مجبورند تا از سیستم پرداختی انحصاری اپ استور استفاده کرده و ۳۰ درصد از سود فروش اپلیکیشن‌های خود را در اختیار اپل قرار دهند. اپیک گیمز این قانون اپل را با ارائه‌ی یک سیستم پرداختی جایگزین در بازی Fortnite زیر پا گذاشت و همین موضوع باعث شد تا اپل این بازی را از فروشگاه خود حذف کند.

دستور امروز دادگاه، اپل را وادار خواهد کرد تا به Fortnite و تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر امکان استفاده از سیستم‌های پرداختی جایگزین را بدهد. در نتیجه اپل هیچ سودی را از Fortnite، که یک بازی رایگان و با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است، و بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر به‌دست نخواهد آورد.

اپل تنها شرکتی نیست که توسط اپیک گیمز مورد انتقاد قرار گرفته و رویکرد مشابه گوگل در خصوص سیسیتم پرداختی فروشگاه پلی نیز مشکلاتی را برای این شرکت در پی داشته و بعید نیست که دادگاه حکم مشابهی را علیه این شرکت نیز صادر کند. در حال حاضر، بازی Fortnite از فروشگاه گوگل پلی حذف شده اما بر خلاف گوشی‌های آیفون، کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالث مانند فروشگاه گلکسی این بازی را نصب کنند.

نظر شما در مورد سیستم پرداختی فروشگاه اپ استور چیست؟ آیا با حذف این سیستم پرداختی و کارمزد ۳۰ درصدی آن موافقید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید