پشتیبانی ۳۴ ایالت آمریکا از اپیک گیمز در نبرد حقوقی با اپل - تکفارس 
پشتیبانی ۳۴ ایالت آمریکا از اپیک گیمز در نبرد حقوقی با اپل - تکفارس 

پشتیبانی ۳۴ ایالت آمریکا از اپیک گیمز در نبرد حقوقی با اپل

مهدی حلوائی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - 07:59
فورتنایت اپیک گیمز

اپیک گیمز روز گذشته در طی نامه‌ای ۹۱ صفحه‌ای از دادگاه استیناف حوزه‌ی نهم ایالات متحده آمریکا درخواست کرد تا در رای صادرشده در خصوص نبرد حقوقی این شرکت با اپل تجدید نظر کند. این درخواست حالا با حمایت اکثر ایالات آمریکا همراه شده است.

مطالب مرتبط:

دادگاه استیناف حوزه‌ی نهم ایالات متحده آمریکا سال گذشته در حکمی اعلام کرد که حذف بازی Fortnite از اپ استور توسط اپل خلاف مقررات نبوده است و رفتار این شرکت در اپ استور انحصارطلبانه نیست. حالا دادستان‌های کل ۳۴ ایالت آمریکا و همچنین منطقه‌ کلمبیا بیانیه‌ای را در حمایت از اپیک منتشر کرده‌اند. برخی از ایالات از جمله‌ی یوتا، تگزاس، کلرادو و ایندیانا اعلام کرده‌اند که رفتار اپل در انتشار اپلیکیشن‌ها برای آیفون و آیپد انحصارطلبانه بوده و به ضرر کاربران است. همچنین اپیک گیمز نیز مواردی مانند قیمت ارزان‌تر، گزینه‌های بیشتر و هزینه‌ی کمتر برای توسعه‌دهندگان را از مزایای استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالث در اپ استور می‌داند.

اپل

نبرد حقوقی این دو شرکت از زمانی آغاز شد که اپیک در سال ۲۰۲۰ به کاربران بازی Fortnite در سیستم‌عامل آی او اس اجازه داد تا خریدهای درون‌برنامه‌ای خود را به‌طور مستقیم از این شرکت انجام دهند و کارمزد ۳۰ درصدی اپل در اپ استور را پرداخت نکنند. اپل نیز بلافاصله این بازی را از فروشگاه اپ استور حذف کرد. دادگاه کالیفرنیا نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ در این نبرد حقوقی به نفع اپل رای داد اما اعلام کرد که این شرکت حق وادارکردن توسعه‌دهندگان به عدم ارائه‌ی روش‌های پرداختی جایگزین را ندارد. هر دو شرکت اپیک گیمز و اپل بلافاصله درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه ارسال کردند.

نظر شما در مورد نبرد حقوقی اپیک و اپل چیست؟ به‌نظر شما اپیک حق ارائه‌ی روش‌های پرداختی جایگزین را داشته است و یا حذف Fortnite از اپ استور تصمیم درستی از سوی اپل بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید