مخالفت اپیک گیمز با درخواست اپل برای تعلیق حکم دادگاه -
مخالفت اپیک گیمز با درخواست اپل برای تعلیق حکم دادگاه -
مخالفت اپیک گیمز با درخواست اپل برای تعلیق حکم دادگاه -

مخالفت اپیک گیمز با درخواست اپل برای تعلیق حکم دادگاه

مهدی حلوائی
۳ آبان ۱۴۰۰ - 15:51
اپیک گیمز

اپیک گیمز روز گذشته اعلام کرد که با تلاش اپل برای تعلیق حکم قاضی ایوان گنزالز راجرز مخالفت خواهد کرد. این حکم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا روش‌های پرداختی دیگری جز استفاده از درگاه پرداختی اپ استور را برای خریدهای درون‌برنامه‌ای در اختیار کاربران قرار دهند. سیستم پرداختی اپ استور کارمزدی ۳۰ درصدی را از خریدهای درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها در اختیار اپل قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط:

بر اساس حکم دادگاه، اپل موظف است تا از تاریخ ۱۸ آذر (۹ دسامبر) از این حکم پیروی کند اما این شرکت قصد دارد تا از زمان باقی‌مانده نهایت استفاده را کرده و از این رو درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه ارسال کرده است. اپل همچنین قصد دارد که تا تکمیل فرآیند بررسی درخواست تجدید نظر، که ممکن است بیش از یک سال به‌طول بکشد، حکم صادرشده از سوی دادگاه را به حالت تعلیق در بیاورد.

روش پرداختی در بازی Fortnite

کمپانی اپیک گیمز نسبت به این موضوع اعتراض کرده و آن را روشی برای درآمدزایی بیشتر از کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور دانسته است. اپیک گیمز معتقد است که اپل از نظر قانونی نمی‌تواند درخواست تعلیق حکم صادرشده را داشته باشد چرا که این شرکت ابتدا باید ثابت کند که با پیروی از حکم دادگاه، ضربه‌ی جبران‌ناپذیری را دریافت خواهد کرد. اپیک گیمز همچنین اعلام کرده که اپل در گذشته حکم دادگاه را یک “پیروزی بزرگ” برای خود دانسته و عملاً ضرری از سوی این حکم دریافت نکرده است.

دادگاه بررسی درخواست اپل مبنی بر تعلیق حکم قبلی قاضی گنزالز راجرز در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) برگزار خواهد شد. اپیک گیمز در ماه گذشته از دادگاه درخواست کرده بود تا اپل را وادار کند که اجازه‌ی نصب فروشگاه خود در اپ استور را به کاربران بدهد اما اپل به دلیل مسائل امنیتی با این درخواست مخالفت کرده و دادگاه نیز حکم را به نفع این شرکت صادر کرد.

نظر شما در مورد جنگ حقوقی اپل و اپیک گیمز چیست؟ به‌نظر شما در پایان کدام یک از این شرکت‌ها پیروز این نبرد خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید