صحبت‌های جالب تیم کوک با کارکنان اپل بعد از صدور رای دادگاه اپیک گیمز - تکفارس 
صحبت‌های جالب تیم کوک با کارکنان اپل بعد از صدور رای دادگاه اپیک گیمز - تکفارس 

صحبت‌های جالب تیم کوک با کارکنان اپل بعد از صدور رای دادگاه اپیک گیمز

افشین نوری
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - 10:51
اپل هوش مصنوعی

تیم کوک، مدیرعامل اپل، بعد از صدور رای دادگاه کالیفرنیا درباره شکایت اپیک گیمز علیه این شرکت به کارکنان خود گفته است «ما باید رو به‌جلو حرکت کنیم.» براساس خبرهایی که از داخل اپل به بیرون درز پیدا کرده است، ظاهراً گوگ به کارکنان این شرکت گفته است که شکایت اپیک گیمز علیه اپل باعث محبوبیت این شرکت شده و با اظهار خرسندی از برنده شدن اپل در این دادگاه، از رقابت غیرمنصفانه برخی شرکت‌ها با اپل گله کرده است.

براساس آنچه که وب‌سایت ورج منتشر کرده است، کوک به کارکنان اپل گفته است:

شما باید به خاطر بیاورید که اپ استور برای چه منظوری ساخته شده است. این فروشگاه برای فراهم آوردن یک فضای امن  و قابل‌اعتماد برای کاربران ایجاد شده و آن‌‌ها با خیال راحت می‌توانند هر اپلیکیشنی که دوست دارند جستجو و دانلود کنند. این پلتفرم همچنین یک فرصت عالی برای توسعه‌دهندگان است تا اپلیکیشن‌های خود را در اینجا ارائه کنند. ایپک گیمز می‌خواست برخلاف قوانین ما عمل کند، اما قوانین ما در مورد همه افراد و شرکت‌ها یکسان است. آن‌ها از ما خواستند تا با آن‌ها متفاوت رفتار کنیم، اما ما به آن‌ها نه گفتیم و آن‌ها به همین‌خاطر در ۱۰ مورد علیه ما شکایت کردند. دادگاه در ۹ مورد به نفع ما رای داد و فقط در یک مورد به نفع اپیک گیمز. دادگاه همچنین اعلام کرد که اپل رفتار انحصارطلبانه‌ای در اپ استور نداشته است و این چیزی که همه ما می‌دانستیم.

تیم سوینبری، مدیرعامل اپیک گیمز، سال گذشته از اپل خواسته بود تا اجازه دهد آن‌ها از روش‌های پرداخت دیگری در بازی محبوب فورتنایت استفاده کنند. سوینبری امیدوار بود تا اپل این گزینه را برای همه توسعه‌دهندگان آی او اس فراهم کند.

مطالب مرتبط:

البته برخلاف ادعای کوک که گفته «ما با همه به‌طور یکسان رفتار می‌کنیم»، اپل در طول سال‌های گذشته امتیازهای ویژه‌ای در اختیار برخی توسعه‌دهندگان قرار داده است. این شرکت برای مثال به نتفلیکس یک قرارداد ویژه پیشنهاد داده بود که براساس آن نتفلیکس فقط ۱۵ حق کمیسیون به اپل پرداخت می‌کرد. اپل همچنین با آمازون یک قرارداد ویژه بسته بود تا این شرکت از روش پرداخت خارج از اپ استور در داخل اپلیکیشن‌های خود استفاده کند.

با وجود همه اینها، دادگاه کالیفرنیا رای داده است که اپل در سیستم پرداخت خود در اپ استور هیچ رفتار انحصارگرایانه‌ای نداشته است و این به معنای آن است که اپل با موفقیت توانسته درخواست اپیک گیمز برای ایجاد یک روش جایگزین پرداخت در اپ استور را رد کند.

البته تیم کوک صحبتی درباره اینکه آیا اپل اقدامی درباره همان یک موردی که دادگاه علیه آن‌ها رای داده است انجام خواهد داد یا نه نکرده است. طبق رای دادگاه کالیفرنیا، قوانین اپل در محدود کردن توسعه‌دهندگان برای اطلاع‌سانی به کاربران درباره سیستم‌های پرداخت خودشان، ناقض قانون رقابت غیرمنصفانه کایفرنیا است و از اپل خواسته شده است تا قوانین خود را در این زمینه تا ماه دسامبر امسال تغییر دهد.

با این‌حال، کوک گفته است که از رای دادگاه کایفرنیا در این یک مورد خاص نگران نیست و این موضوع باعث خواهد شد تا بحث‌های خوبی درباره اپ استور شکل بگیرد و تغییرات خوبی در این پلتفرم اتفاق بیفتد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.