کارکنان اپل از نحوه رفتار این شرکت با آن‌ها به تیم کوک شکایت کردند - تکفارس 
کارکنان اپل از نحوه رفتار این شرکت با آن‌ها به تیم کوک شکایت کردند - تکفارس 

کارکنان اپل از نحوه رفتار این شرکت با آن‌ها به تیم کوک شکایت کردند

افشین نوری
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - 15:51
اپل

روز جمعه گروهی از کارکنان اپل با ارسال نامه‌ای به تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، درباره موارد مختلفی از جمله عدم رعایت حریم خصوصی کارمندان شرکت، به او شکایت کرده‌اند. به گفته این گروه، اپل از کارکنان خود خواسته است تا سرویس آی‌کلود شخصی‌شان را با دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنند که این کار به اپل اجازه خواهد داد تا اطلاعات شخصی بسیاری از کارکنان خود را جستجو کند.

کارکنان اپل از نحوه رفتار این شرکت با آن‌ها به تیم کوک شکایت کرده‌اند

کارکنانی که این نامه را به تیم کوک نوشته‌اند از او و همچنین شرکت اپل خواسته‌اند تا با ایجاد یک محیط کاری مناسب اجازه دهند تا همه افراد شاغل در این شرکت احساس راحتی بکنند و فرصت‌های برابری برای رشد داشته باشند.

مطالب مرتبط:

آن‌ها همچنین از اپل خواسته‌اند تا تصویر روشنی از حقوق و دستمزد پرداختی به کارکنان فعلی و در حال استخدام این شرکت ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند چشم‌انداز خوبی از آینده خود داشته باشند. کارکنان اپل امیدوار هستند با انتشار این نامه توجهات بیشری را به سمت خودشان جلب کنند. آن‌ها در نامه خود نوشته‌اند:

صدها نفر از ما بارها روایت‌های مربوط به تبعیض و آزار و اذیت را به‌طور مستند ارائه کرده‌ایم. صدها نفر از ما داستان‌های خود را از مجاری داخلی شرکت پیگیری کرده‌ایم، اما هنوز هیچ پاسخی از طرف مدیران این شرکت دریافت نکرده‌ایم. ما با انتشار این نامه قصد داریم تا توجهات را به آنچه که در داخل اپل می‌گذرد جلب کنیم.

آن‌ها در ادامه نامه خود نوشته‌اند:

در شرکت اپل همیشه از ما خواسته می‌شود تا بهترین کارها را انجام دهیم؛ اما این موضوع باید درباره نحوه برخورد مدیران این شرکت با کارکنانش نیز صادق باشد. اپل باید به تعهدات خود مبنی بر احترام به تنوع‌های نژادی و اصل برابری عمل کند. ما نیاز به محیطی داریم که هر کس در آنجا احساس راحتی و آرامش کند و فرصت برابری برای رشد داشته باشد.

تیم کوک

در ادامه نامه آمده است:

در همه سیاست‌های اپل، همیشه بین دارایی‌های متعلق به کارکنان این شرکت و دارایی‌های متعلق به خود اپل تمایز وجود داشته است. اپل برای اینکه بتواند از اطلاعات شخصی کارکنان خود محافظت کند باید به آن‌ها اجازه دهد تا از اکانت ایمیل شرکتی خود برای ورود به اکانت آی‌کلودشان استفاده کنند. این کار باعث خواهد شد تا حریم خصوصی آن‌ها حفظ شود. کارکنان اپل برای دسترسی به آی‌کلود باید یک شماره اختصاصی داشته باشند و این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها از طریق این شماره‌ها مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.

کارکنان اپل در نامه خود نوشته‌اند که اپل باید بابت تبعیض‌هایی که در این شرکت رخ می‌دهد به کارکنان خود غرامت‌های منصفانه‌ای پرداخت کند و حقوق‌های پرداختی نیز باید براساس هر ناحیه جغرافیایی محاسبه و پرداخت شوند. همچنین اپل باید به کارکنان ساعتی این شرکت که بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، یک بسته حمایتی مالی ارائه کند.

کارکنان اپل از این شرکت خواسته‌اند تا گزارش مشکلات‌شان بدون هیچ ترسی از عواقب آن باشد

کارکنان اپل همچنین در نامه خود از این شرکت درخواست کرده‌اند تا همه ترفیع‌ها و بررسی عملکردهای کارکنان این شرکت نه براساس جنسیت، نژاد یا ناتوانی جسمی بلکه براساس شایستگی صورت بگیرد تا با این کار، گپ دستمزدها و نابرابری فرصت‌ها از میان برداشته شود.

آن‌ها همچنین از اپل خواسته‌اند که کارکنان این شرکت باید قادر به گزارش مشکلات خود بدون هرگونه ترسی از عواقب آن باشند. آن‌ها گفته‌اند که کارکنان باید از نظر روانی احساس آرامش بکنند و اپل باید از حقوق آن‌ها در این زمینه دفاع بکند.

نکته آخری که در نامه به آن اشاره شده است این است که اپل باید پروسه‌ای برای بیان نگرانی‌های گروهی کارکنان خود فراهم بکند تا آن‌ها واقعاً بدانند که صدایشان شنیده می‌شود و به مشکلاشان رسیدگی می‌شود. در پایان نامه نوشته شده است: «آیا شما این نامه را امضا می‌کنید و در کنار ما می‌ایستید؟» و افراد می‌توانند از بین دو گزینه بله و خیر یکی را انتخاب کنند. این نامه را حتی کسانی که برای اپل کار نکرده‌اند نیز می‌توانند امضا کنند.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید