مبلغ حق اشتراک ماهانه هر گوشی آیفون در برنامه خرید اشتراکی آن مشخص شد - تکفارس 
مبلغ حق اشتراک ماهانه هر گوشی آیفون در برنامه خرید اشتراکی آن مشخص شد - تکفارس 
مبلغ حق اشتراک ماهانه هر گوشی آیفون در برنامه خرید اشتراکی آن مشخص شد - تکفارس 

مبلغ حق اشتراک ماهانه هر گوشی آیفون در برنامه خرید اشتراکی آن مشخص شد

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 07:25
آیفون 13

اپل چند روز پیش خبر از یک برنامه جدید برای فروش اشتراکی گوشی‌های آیفون داد و اکنون مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ اطلاعات بیشتری درباره این برنامه فاش کرده است.

همانطور که می‌دانید اپل هم‌اکنون یک برنامه فروش آیفون دارد که قیمت یک گوشی آیفون را به‌صورت قسط‌های ۲۴ ماهه دریافت می‌کند و شما بعد از پرداخت قسط‌ها صاحب گوشی آیفون می‌شوید. اما برنامه جدید اپل برای فروش اشتراکی آیفون یک تفاوت اساسی به فروش قسطی دارد و آن این است که شما با پرداخت حق اشتراک ماهانه صاحب یک گوشی آیفون نمی‌شوید بلکه درواقع آن را برای مدتی اجاره می‌کنید.

همچنین در برنامه فروش قسطی آیفون مبلغ پرداختی در هر ماه از ۳۵.۳۳ دلار شروع می‌شود اما مارک گورمان معتقد است که حق اشتراک ماهانه در فروش اشتراکی آیفون کمی کمتر خواهد بود. به گفته گورمان، این حق اشتراک برای برخی مدل‌های آیفون به‌صورت زیر است:

  • آیفون ۱۳: مبلغ ۳۵ دلار در ماه
  • آیفون ۱۳ پرو: مبلغ ۴۵ دلار در ماه
  • آیفون ۱۳ پرو مکس: مبلغ ۵۰ دلار در ماه

در ضمن، این برنامه ممکن است سایر سرویس‌های اپل مانند اشتراک در سرویس‌های اپل وان را نیز در بر بگیرد.

هدف اپل از راه‌اندازی این برنامه کسب درآمد بیشتر است و از آنجائیکه هر کاربر اپل به‌طور معمول هر ۳ سال یکبار گوشی آیفون خود را عوض می‌کند، اپل قصد دارد که این روش را تغییر دهد. به این ترتیب، اگر یک کاربر در هر ۳ سال مبلغی حدود ۸۲۵ دلار صرف خرید یک گوشی آیفون بکند، در برنامه اشتراکی آیفون مبلغی برابر ۱۲۶۰ دلار در هر ۳ سال بابت آن پرداخت خواهد کرد. ضمناً اپل خواهد توانست آیفون‌های دست‌دوم مشتریان را در بازهای دیگر بفروشد.

البته این برنامه یک مزیت خوب برای مشتریان دارد و آن اینکه آن‌ها مجبور نخواهند شد مبلغ بزرگی را در همان ابتدا پرداخت کنند. انتظار می‌رود اپل برنامه فروش اشتراکی آیفون را از اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال آینده میلادی شروع بکند.

نظر شما درباره این برنامه چیست؟

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید