اپل از این پس آیفون های مفقود شده را تعمیر نمی کند - تکفارس 
اپل از این پس آیفون های مفقود شده را تعمیر نمی کند - تکفارس 

اپل از این پس آیفون های مفقود شده را تعمیر نمی کند

مهدی ملکی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 10:34
اپل استور

فروشگاه‌های اپل و سایر سرویس دهندگان تایید شده این شرکت از این پس دیگر آیفون‌های گم شده که از طریق GSMA گزارش شده‌اند را تعمیر نخواهند کرد.

به گفته یکی از منابع داخلی رسانه MacRumors، کارمندان این شرکت ملزم به بررسی شرایط گوشی مراجعه کنندگان روی سرویس‌های MobileGenuis یا GSX هستند تا مطمئن شوند که پیش‌تر به عنوان «گم شده» برچسب‌گذاری نشده‌اند.

سرویس ثبت دستگاه GSMA یک پایگاه داده از شماره سریال دستگاه‌ها همراه با اطلاعات وضعیت هر دستگاه است. برای مثال، اگر کسی به مراجع قانونی گزارش کند که گوشی آن‌ها به سرقت رفته است، آن‌ها نیز این شرایط را روی GSMA ثبت می‌کنند. به این ترتیب، فروشگاه‌ها می‌توانند با استعلام دستگاه‌ها روی این سرویس، محصولات دزدیده شده را شناسایی کنند.

سیاست جدید اپل برای جلوگیری از تعمیر گوشی‌هایی که دیگر در اختیار صاحبانشان نیستند، طراحی شده است. این سیستم مبتنی بر قانون کنونی است که مشتریان برای حذف Activation Lock ملزم هستند ثابت کنند که این دستگاه را خریداری کرده‌اند. همچنین اگر حالت گم شده یک دستگاه از طریق اپلیکیشن Find My فعال شده باشد، به همین ترتیب اپل از تعمیر آن خودداری می‌کند.

اپل تاکنون به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است. ما تا اطلاع ثانوی منتظر بیانیه اپل در این‌باره خواهیم بود. اپل در مجموع سیاست منعطفی را در زمینه تعمیر محصولاتش نشان نداده است. بیش از یک دهه گذشته تعمیر یا ارتقای کامپیوتر‌های اپل برای کاربران غیرممکن بوده و آیفون نیز همیشه مانند یک جعبه مهر و موم شده بوده است.

صاحبان ماجراجوی این برند ممکن است با استفاده از وبسایت iFixit سعی کنند این تعمیرات را خودشان انجام دهند، اما این یک عمل نه چندان امن است. به طور مثال ما همین امسال متوجه شدیم که تعویض صفحه آیفون ۱۳ باعث از کار افتادن فیس آیدی آن می‌شود.

به همین دلیل مدتی پیش با انتشار اخبار اجازه اپل برای تعمیر محصولات این شرکت توسط خود کاربران، موجی از واکنش‌ها را برانگیخت. البته هنوز هم پستی و بلندی‌های بسیاری پیش‌روی کاربران است. به نظر می‌رسد تهعد اپل در حد همین قدم‌های اولیه بوده است، چرا که اعلام کرده است گزینه‌های تعمیر فعلا بر روی اجزایی که بیشتر تعمیر و جایگزین می‌شوند، متمرکز است.

از این اجزاء می‌توان به صفحه، باتری و دوربین‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ اشاره کرد، اما این شرکت همچنین افزوده است که تا سال آینده گزینه‌های تعمیر بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته به نظر نمی‌آید اپل آیفون طراحی و تولید کند که مثل گوشی‌های قدیمی بتوان به راحتی باتری را در آورده و جا انداخت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.