تسلا اولین گیگافکتوری اروپا را در برلین افتتاح کرد - تکفارس 
تسلا اولین گیگافکتوری اروپا را در برلین افتتاح کرد - تکفارس 
تسلا اولین گیگافکتوری اروپا را در برلین افتتاح کرد - تکفارس 

تسلا اولین گیگافکتوری اروپا را در برلین افتتاح کرد

سپهر بندزر
۲ فروردین ۱۴۰۱ - 18:40
تسلا

شرکت تسلا با حضور ایلان ماسک، اولین گیگافکتوری واقع در اروپا را راه‌اندازی کرد و این نقطه عطف حدود دو سال و نیم پس از تصمیم این شرکت مبنی بر راه‌اندازی این کارخانه در خارج از برلین به طول انجامید.

در بخشی از مراسم افتتاحیه، تسلا ۳۰ مدل از خودروهای شاسی‌بلند مدل Y که در این کارخانه تولید شده‌اند را به مشتریان خود تحویل داد. تسلا مجوز موقت برای تولید خودرو در این کارخانه را در اوایل ماه جاری دریافت کرد که اجازه تولید ۵۰۰۰۰۰ خودرو در سال را می‌دهد.

مطالب مرتبط:

تسلا گیگافکتوری

این شرکت امیدوار بود تا تولید خودرو از تابستان ۲۰۲۱ شروع شود، اما این فرایند با ادامه روند شیوع ویروس کرونا، مشکلات در تأمین منابع و نگرانی نسبت به محیط‌زیست به تعویق افتاد.

نگرانی‌ها نسبت به مسائل محیط‌زیست یکی از مشکلات اساسی در روند شروع و توسعه این کارخانه بود، اما مدیرعامل این شرکت همواره از تأثیر کم این کارخانه بر محیط‌زیست دفاع کرده است. ایلان ماسک استدلال کرد که جنگل مستقر در محل کارخانه به‌منظور تأمین منابع یک کارخانه تولید مقوادر نظر گرفته شده است.

رویترز نیز در آوریل ۲۰۲۱ گزارش داد که ایلان ماسک نامه‌ای مبنی بر وجود تضاد در چهارچوب نظارتی آلمان و تحقق چنین پروژه‌هایی برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی ارسال کرده است. اگرچه این کارخانه در حال حاضر راه‌اندازی شده است، اما ایلان ماسک افزایش تولید در این کارخانه را یک چالش واقعی می‌داند. تسلا امیدوار است تا در هفته اول ماه ژانویه افزایش تولید خودرو را به ۱۰۰۰ دستگاه برساند و این امر موجب تولید ۳۰۰۰۰ خودرو در نیم‌سال اول سال جاری می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید