سلطه تسلا بر بازار خودروهای تمام برقی در کشور ژاپن - تکفارس
سلطه تسلا بر بازار خودروهای تمام برقی در کشور ژاپن - تکفارس

سلطه تسلا بر بازار خودروهای تمام برقی در کشور ژاپن

مهدی حلوائی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 16:57
تسلا

در حال حاضر تنها ۱ درصد از فروش کل خودروها در کشور ژاپن متعلق به خودروهای تمام برقی بوده و این آمار بسیار پایین‌تر از آمار کشورهای اروپایی و چین است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که بازار خودروهای برقی در کشور ژاپن رو به رشد است چرا که در سال ۲۰۲۱، تعداد خودروهای تمام‌برقی وارداتی در این کشور حدود ۳ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است.

درآمد هر شهروند ژاپنی به‌طور میانگین بسیار بالاست و همین موضوع باعث شده تا مردم ژاپن بیشتر از خودروهای لوکس اروپایی، مانند خودروهای مرسدس بنز، استفاده کنند. از این رو ژاپن می‌تواند به یکی از بازارهای اصلی خودروهای شرکت تسلا نیز تبدیل شود. در واقع ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که ژاپن پس از آمریکا روزی به دومین بازار اصلی خودروهای این شرکت تبدیل خواهد شد.

تسلا

این شرکت در سال گذشته موفق شد تا ۹۳۶ هزار خودروی برقی را در سرتاسر جهان به فروش برساند. بر اساس گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی IHS Markit، فروش خودروهای تمام‌برقی تسلا در کشور ژاپن در سال ۲۰۲۱ برابر با ۵,۲۰۰ واحد بوده است که ۱۷۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ می‌باشد. کاهش قیمت خودروهای تسلا در ژاپن یکی از دلایل اصلی افزایش فروش آن‌ها در این کشور بوده است. انتظار می‌رود که قیمت این خودروها در ژاپن در سال ۲۰۲۲ نیز کماکان کاهش پیدا کند.

نظر شما در مورد خودروهای تسلا چیست؟ به‌نظر شما در حال حاضر بهترین خودروی این شرکت آمریکایی کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید