کیفیت کابل خود را با اندروید اتو گوگل ارزیابی کنید- تکفارس
کیفیت کابل خود را با اندروید اتو گوگل ارزیابی کنید- تکفارس
کیفیت کابل خود را با اندروید اتو گوگل ارزیابی کنید- تکفارس

کیفیت کابل خود را با اپ اندروید اتو گوگل ارزیابی کنید

مهدی ملکی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 11:38
اندروید اتو گوگل

آخرین به‌رزورسانی اپلیکیشن اندروید اتو (Android Auto) گوگل شامل قابلیتی است که نشان می‌دهد آیا کابل یا درگاه شما آن‌طور که انتظار می‌رود، عمل می‌کند یا خیر.

با فعال کردن این اپلیکیشن، اگر گوشی شما با وجود اتصال به خودرو باز هم شناسایی نشود، می‌توانید با استفاده از ابزار جدیدی که در به‌روزرسانی در دسترس قرار گرفته، علت آن را تشخیص دهید. ابزار مذکور که USB Startup Diagnostics نام دارد، اتصال صحیح کابل USB و کیفیت آن را در این مرحله بررسی می‌کند.

گوگل در صفحه پشتیبانی رسمی خود درباره این اپلیکیشن پیشنهاد می‌کند از کابلی که همراه گوشی و درون جعبه آن وجود دارد برای اتصال دستگاه خود به خودرو استفاده کنید یا در غیر این صورت، از کابل‌هایی استفاده کنید که طولی کمتر از ۱ متر دارند. افزون بر این، به پیشنهاد گوگل، بهتر است از هاب‌های USB یا هرگونه ابزار افزایش طول کابل استفاده نکنید.

البته عمل کردن به این پیشنهاد و استفاده از کابل مناسب چندان هم آسان نیست. کابل‌های موجود در بازار کیفیت‌های به شدت متفاوتی دارند و شاید به همین دلیل، فرایند سختی را برای یافتن کابل سازگار با اندروید اتو پیش‌رو داشته باشید.

یک مورد مشکل‌آفرین دیگر در این زمینه، عدم پشتیبانی همه خودروها از درگاه USB-C است. گوشی‌های جدید اکنون با این کابل عرضه می‌شوند در حالی که بسیاری از خودروها به درگاه USB-C مجهز نیستند. به هر حال باید امیدوار بود که ابزار سنجش کابل در نسخه ۷.۵.۱۲۱۱۰۵ اندروید اتو، این پروسه را آسان‌تر کند.

اندروید اتو گوگل

اگر این نسخه روی دستگاه شما نصب باشد، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات اندروید اتو، Connection Help و سپس ورود به قسمت USB startup diagnostics، از این ابزار استفاده کنید. گفتنی است که گوگل گاهی اوقات برخی از قابلیت‌هایش را به کندی منتشر می‌کند بنابراین اگر بعد از به‌روزرسانی اپلیکیشن اندروید اتوی خود، باز هم به این ابزار دسترسی ندارید، باید مدتی صبر کنید.

گوگل اخیراً ویژگی‌های این‌چنینی بسیاری را برای کاربران خود منتشر کرده است. در این‌خصوص برای مثال می‌توانیم به امکان پرداخت قبض پارکینگ و چک کردن وضعیت پارکینگ با استفاده از صوت اشاره کنیم که ما پیش‌تر آن را روی تکفارس پوشش داده‌ایم..

در این قابلیت شما با گفتن “Hey Google, pay for parking” از طریق گوگل اسیستنت قادر به انجام پرداخت‌ قبض پارکینگ خود با استفاده از گوگل پی خواهید بود. شما همچنین می‌توانید از گوگل اسیستنت بخواهید وضعیت پارکینگ شما را چک کند.

گوگل همچنین یک قابلیت جدید برای صفحه کلید Gboard ارائه کرده است که می‌تواند گرامر جملات تایپی در دستگاه‌های اندرویدی را چک بکند. این قابلیت اوایل امسال فقط برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد اما حالا همه کاربران اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید