گوگل آپدیت بزرگ اندروید را با قابلیت های متنوع عرضه کرد - تکفارس 
گوگل آپدیت بزرگ اندروید را با قابلیت های متنوع عرضه کرد - تکفارس 

گوگل آپدیت بزرگ اندروید را با قابلیت های متنوع عرضه کرد

افشین نوری
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - 09:26
گوگل

گوگل به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی برای برخی دستگاه‌های خود عرضه کرده است که یکی از آن‌ها امکان پرداخت قبض پارکینگ و چک کردن وضعیت پارکینگ با استفاده از صوت است.

در این قابلیت شما با گفتن “Hey Google, pay for parking” از طریق گوگل اسیستنت قادر به انجام پرداخت‌ قبض پارکینگ خود با استفاده از گوگل پی خواهید بود. شما همچنین می‌توانید از گوگل اسیستنت بخواهید وضعیت پارکینگ شما را چک کند.

گوگل همچنین یک قابلیت جدید برای صفحه کلید Gboard ارائه کرده است که می‌تواند گرامر جملات تایپی در دستگاه‌های اندرویدی را چک بکند. این قابلیت اوایل امسال فقط برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد اما حالا همه کاربران اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند.

گوگل

گوگل اپلیکیشن Android Live Transcribe را نیز به‌روزرسانی کرده است و شما اکنون می‌توانید بدون دسترسی به اینترنت، زیرنویس‌های متنی تولید کنید. این ویژگی در مکان‌هایی که هیچ اتصال اینترنتی وجود ندارد بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

گوگل همچنین یک قابلیت جدید برای گوگل تی‌وی ارائه کرده است که شامل یک تب هایلایت برای مشاهده اخبار سرگرمی و اطلاعات مربوط به فیلم‌ها و سریا‌ل‌ها می‌شود.

مطالب مرتبط:

گوگل همچنین یک ویجت کاربردی برای صفحه هوم گوشی‌ها ارائه کرده است. این ویجت سه اپلیکیشن پرکاربرد را داخل خود نشان می‌دهد و همچنین شما می‌توانید با استفاده از آن برای هر کدام از اپلیکیشن‌های خود یک زمان‌سنج (تایمر) تنظیم کتید.

و در آخر، گوگل قابلیت Portrait Blur را برای تار کردن پس‌زمینه عکس‌های پرتره ارائه کرده است که برای گوشی‌های پیکسل یا مشترکین گوگل وان قابل‌دسترس خواهد بود. این قابلیت در مورد عکس‌های قدیمی نیز قابل اجرا خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.