مایکروسافت: مشاهده تبلیغات ویندوز ۱۱ اشتباه بود - تکفارس 
مایکروسافت: مشاهده تبلیغات ویندوز ۱۱ اشتباه بود - تکفارس 
مایکروسافت: مشاهده تبلیغات ویندوز ۱۱ اشتباه بود - تکفارس 

مایکروسافت: مشاهده تبلیغات ویندوز ۱۱ اشتباه بود

مهدی ملکی
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 09:57
تبلیغات در ویندوز ۱۱

اوایل این هفته آخرین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۱ به تبلیغاتی درون فایل اکسپلورر مجهز بود که به گفته مایکروسافت، قرار نبود کسی متوجه آن‌ها شود.

همان‌طور که واضح است، هیچ‌کس از این ایده استقبال نمی‌کند و به محض انتشار اخبار درباره وجود احتمالی تبلیغات در بیلدهای بعدی ویندوز ۱۱، مایکروسافت به این موضوع واکنش نشان داده است:

این یک بنر آزمایشی بود و قرار نبود که به صورت خارجی منتشر شود. این بنر در نسخه نهایی غیرفعال شده بود.

براندون لبلانک (Brandon LeBlanc)، مدیر ارشد برنامه ویندوز

اگر به بیانیه بالا توجه کنید، متوجه عبارت «غیرفعال» می‌شود؛ این یعنی اگر مایکروسافت آن‌ها را غیرفعال کرده است، می‌تواند در آینده دوباره آن‌ها را فعال کند. به گفته وب‌سایت The Verge که این بیانیه را از سمت مایکروسافت دریافت و منتشر کرد، این غول دنیای تکنولوژی حرفی درباره استفاده یا عدم استفاده از تبلیغات در آینده نزده است.

از آن‌جایی که چنین چیزی حداقل برای یک بار حتی به صورت تستی انجام شده است، نشان می‌دهد که شاید این آخرین باری نباشد که ما تبلیغات را در اکسپلورر ویندوز ۱۱ مشاهده می‌کنیم.

متاسفانه، همین حالا هم تبلیغات زیادی در بخش‌های مختلف سیستم عامل ویندوز به چشم می‌خورند. منوی استارت و صفحه قفل این سیستم عامل هر دو دارای تبلیغات هستند.

از طرف دیگر، اعلان‌های نوار وظیفه هم چنین خاصیتی دارند و معمولاً تبلیغی برای سایر محصولات تلقی می‌شوند. مشکل اصلی این‌جاست که کسانی هم که برای ویندوز پول پرداخت می‌کنند (برای مثال آن را روی رایانه جدید خود به رایگان دریافت نمی‌کنند)، باز هم باید با این تبلیغات کلنجار بروند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مایکروسافت بالاخره تصمیم به کنار گذاشتن این ایده حداقل برای فایل اکسپلور خواهد کرد یا به سمتی متمایل می‌شود که هیچ‌کس، عملاً هیچ‌کس خواهان آن نیست. مدتی پیش اخباری مبنی بر اضافه شدن تب به همین بخش ویندوز یعنی فایل اکسپلورر منتشر شد.

ویندوز ۱۱

این قابلیت ظاهرا در مرحله تست است و شاید مایکروسافت بخواهد تب‌های شناور را نیز به فایل اکسپلورر اضافه کند. ضمنا باید به این نکته توجه داشته باشید که فعال کردن قابلیت‌ها مخفی در ویندوز ۱۱ ممکن است مشکلاتی برای سیستم شما ایجاد کند، بنابراین توصیه ما این است که تا زمان عرضه رسمی این قابلیت صبر کنید.

به نظر شما مایکروسافت با اضافه کردن قابلیتی نظیر ویژگی بالا، در جهت کسب رضایت کاربران پیش خواهد رفت یا با اضافه کردن تبلیغات، خودش را منفورتر جلوه خواهد داد؟

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید