اجرای ویندوز ۱۱ روی پیش نمایش اندروید ۱۳ را تماشا کنید - تکفارس 
اجرای ویندوز ۱۱ روی پیش نمایش اندروید ۱۳ را تماشا کنید - تکفارس 

اجرای ویندوز ۱۱ روی پیش نمایش اندروید ۱۳ را تماشا کنید

مهدی ملکی
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - 18:44
ویندوز ۱۱ روی اندروید

انتشار پیش نمایش نرم‌افزارهایی که به زودی عرضه خواهند شد اکنون یک ترند فراگیر در دنیای تکنولوژی است که شرکت‌ها با انجام آن مشکلی ندارند. ویندوز ۱۱ مایکروسافت تقریباً در آخرین مراحل پیش نمایش خود قرار دارد و احتمالاً به زودی شاهد انتشار نسخه رسمی آن خواهیم بود.

از طرفی گوگل هم به تازگی دست به انتشار اولین پیش نمایش اندروید ۱۳ زده است. اکنون توسعه دهندگان فرصت یافته‌اند تا نتیجه ادغام این دو را با کاربران عادی به اشتراک بگذارند.

دنی لین (Danny Lin) توسعه دهنده وب و اپلیکیشن به تازگی از مهارت‌های خود برای اجرای ویندوز ۱۱ روی ماشین مجازی پیکسل ۶ گوگل بهره گرفته است. به گفته او این تجربه به او ثابت کرده است که ویندوز ۱۱ با وضعیت فوق‌العاده پایداری روی اندروید اجرا می‌شود. در واقع صرفاً نیاز بوده است که از برخی ترفندهای شخصی برای انجام این کار استفاده کند.

ویندوز ۱۱ روی اندروید

دنی توانسته بازی Doom را هم در این شبیه‌سازی اجرا کند تا ویژگی‌ها و پتانسیل‌های این فرایند را نمایش دهد. لی پیش از این نیز از مهارت‌های خود برای اجرای لینوکس روی پیکسل ۶ کمک گرفته بود. اگرچه او نشان داده است که اجرای سیستم‌عامل‌های رومیزی روی اندروید ممکن است اما مشخصاً انجام این موارد برای کاربران عادی چندان آسان نیست.

در واقع این فرایند حتی برای توسعه دهندگان هم کیس چندان رایجی تلقی نمی‌شود. به ندرت پیش می‌آید که توسعه دهندگان، سیستم عامل‌های دیگر را روی یک سیستم عامل موبایلی اجرا کنند. با این وجود مدتی است که اغلب برندها پتانسیل عظیم این موضوع را درک نموده و شروع به ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار خود برای دست‌یابی به این مهم کرده‌اند.

وب‌سایت Wccftech گزارش کرده است که اندروید ۱۳ حداقل روی پیکسل ۶ از مجازی‌سازی پشتیبانی می‌کند و ظاهراً گوگل نیز در حال کار روی توسعه بیشتر این فریم‌ورک است. مایکروسافت به عنوان یکی دیگر از صاحبان بزرگ‌ترین سیستم عامل‌های جهان، اخیراً شروع به همکاری با سامسونگ کرده است تا رابط کاربری وان UI مبتنی بر اندروید را با ویندوز، همگام کند.

اما نتیجه چیست؟ شاید با اپلیکیشن Your Phone آشنا باشید. این اپلیکیشن ویندوزی طی این همکاری اجازه می‌دهد که کاربران گوشی‌های سامسونگ، ۳ اپلیکیشن اخیر مورد استفاده را در نوار وظیفه دنبال کنند.

به این ترتیب نه تنها کاربران ویندوز قادر به مشاهده اپلیکیشن‌های اخیر استفاده شده در گوشی خود هستند، بلکه می‌توانند آن‌ها را مستقیماً از گوشی خود اجرا و سپس روی ویندوز استریم کنند. احتمالاً این ویژگی رسمی‌ترین مجازی‌سازی بین دو برند است.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید