آمار شگفت‌انگیز: تعداد کاربران پلتفرم متاورس فیس بوک ۱۰ برابر شده است - تکفارس 
آمار شگفت‌انگیز: تعداد کاربران پلتفرم متاورس فیس بوک ۱۰ برابر شده است - تکفارس 
آمار شگفت‌انگیز: تعداد کاربران پلتفرم متاورس فیس بوک ۱۰ برابر شده است - تکفارس 

آمار شگفت‌انگیز: تعداد کاربران پلتفرم متاورس فیس بوک ۱۰ برابر شده است

افشین نوری
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - 15:23
metaverse

فیس بوک (متا) اخیرا از پروژه متاورس خود رونمایی کرد و حالا وب‌سایت ورج گزارش داده است که تعداد کاربران پلتفرم Horizon که شبکه اجتماعی واقعیت افزوده این پروژه محسوب می‌شود رشد چشمگیری در این مدت داشته است.

پلتفرم Horizon درواقع هسته مرکزی دنیای متاورس محسوب می‌شود و طبق گزارش فوق تعداد کاربران آن از ماه دسامبر ۲۰۲۱ تا الان حدود ۱۰ برابر شده است. در حال حاضر فقط کاربرانی که هدست Quest را در کشورهای کانادا و آمریکا دارند می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند بطوریکه تعداد این کاربران هم‌اکنون به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

متاورس

پلتفرم Horizon به کاربران اجازه می‌دهد تا دنیاهای مجازی خود را برای ملاقات و بازی کردن با یکدیگر ایجاد بکنند. فیس بوک این هفته اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۰ هزار دنیای مجازی در این پلتفرم ایجاد شده‌اند که در نوع خود بسیار جالب‌توحه است.

مطالب مرتبط:

هنوز مشخص نیست که آیا در ادامه سال نیز کاربران این پلتفرم افزایش خواهد یافت یا نه. البته طبق آماری که اخیرا منتشر شود فیس بوک تاکنون بیش از ۱۰ میلیون هدست Quest در سراسر جهان فروخته است و انتظار می‌رود با توجه به تعداد زیاد این هدست‌ها بر تعداد کاربران Horizon نیز افزوده بشود.

فیس بوک گفته است که اواخر امسال نسخه موبایلی Horizon را نیز ارائه خواهد کرد تا کاربران موبایلی نیز بتوانند دنیای متاورس را تجربه کنند. در هر حال، پروژه متاورس هنوز در ابتدای راه خود است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دنیای مجازی در چه مسیری پیشرفت خواهد کرد و آیا فیس بوک قادر به درآمدزایی از آن خواهد بود یا نه.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید