ساتیا نادلا: دنیای متاورس مثل یک بازی ویدیویی خواهد بود - تکفارس 
ساتیا نادلا: دنیای متاورس مثل یک بازی ویدیویی خواهد بود - تکفارس 
ساتیا نادلا: دنیای متاورس مثل یک بازی ویدیویی خواهد بود - تکفارس 

ساتیا نادلا: دنیای متاورس مثل یک بازی ویدیویی خواهد بود

افشین نوری
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - 09:59
نادلا

فیس بوک (متا) اخیرا از پروژه متاورس خود به‌عنوان یک دنیای مجازی سه‌بعدی پرده‌برداری کرد. در این دنیای مجازی قرار است کاربران با استفاده از آواتار همه کارهای دنیای واقعی را انجام بدهند و چیزی شبیه به بازی‌های ویدیوی را خلق بکنند.

حالا ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت به‌تازگی اظهارات جالبی درباره متاورس کرده است و گفته است سابقه مایکروسافت در زمینه گیمینگ به این شرکت کمک خواهد کرد تا رویاهای متاورس خود را تحقق ببخشد. نادلا در مصاحبه با فایننشال تایمز از شباهت دنیای متاورس با بازی‌های ویدیویی گفته است و حتی آن دو را یکی دانسته است.

او گفته است:

فرض کنید من و شما در یک اتاق کنفرانس نشسته‌ایم و با استفاده از آواتارها یا هولوگرام‌هایمان باهم صحبت می‌کنیم. این واقعا شبیه بازی است. تجربه ۲۰ ساله‌ی ما در ایکس باکس و ارائه انواع بازی‌ها به ما می‌گوید که متاورس چیزی جز یک بازی‌ ویدیویی نخواهد بود.

نادلا در ادامه صحبت‌هایش از برنامه‌های مایکروسافت برای ساخت ابزار مرتبط با گیمینگ برای دنیای متاورس خبر داد و به‌عنوان مثال از شبیه‌سازی دیجیتالی یک کارخانه یاد کرد. او گفت که آواتارها همانطور که الان در بازی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد به‌زودی برای انجام سایر کارها نیز استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، مایکروسافت در اجرای پروژه متاورس خود با مشکلات زیادی روبه‌روست. این شرکت اخیرا معرفی نسخه جدیدتر هدست واقعیت ترکیبی هولولنز را کنسل کرد و از طرفی، بسیاری از مهندسان این شرکت به متا پیوسته‌اند.

بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت برای اجرای پروژه متاورس خود چه برنامه‌هایی در سر دارد و آیا خواهد توانست بر مشکلات موجود فائق آید یا نه.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید