شرکت اپل رمز ارزها را بررسی می کند - تکفارس 
شرکت اپل رمز ارزها را بررسی می کند - تکفارس 
شرکت اپل رمز ارزها را بررسی می کند - تکفارس 

شرکت اپل رمز ارزها را بررسی می کند

امیرحسین ندایی
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 10:31
اپل

تیم کوک، مدیرعامل اپل، طی مصاحبه‌ای تایید کرد که هرچند این شرکت ارزهای دیجیتال را دنبال می کند، اما هنوز هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی هرگونه از موارد مرتبط با رمز ارزها را ندارد. هرچند تیم کوک در این مورد وارد جزییات نمی شد، اما گفت بخش هایی از اپل هستند که هیچ پیشنهاد مرتبط با رمز ارزها برای آن ها ندارد.

هنگامی که از تیم کوک پرسیده شد آیا اپل پرداخت با رمز ارزها و از طریق اپل‌پی در نظر دارد یا خیر، کوک گفت که حوزه رمز ارزها بخشی است که ما آن را بررسی می کنیم، اما اپل تصمیم گرفته است که چه جاهایی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال عقلانی به نظر نمی رسد، حتی اگر آماده نباشد که به صورت عمومی راجع به آن‌ها صحبت کند.

کوک همچنین افزود:

من اینگونه تصور میکنم که چه کارهایی را نخواهم کرد، مثلا سرمایه کلی ما را درنظر بگیرید، من به هیچ عنوان آن را در رمز ارزها سرمایه گذاری نمی کنم. نه به خاطر اینکه حتی اگر سرمایه خود من هم بود این کار را نمی کردم، بلکه به این خاطر که فکر نمی‌کنم مردم سهام را اپل را برای این می‌خرند که در معرض رمز ارز ها قرار بگیرند، چرا که اگر می خواستند اینکار را بکنند، به طور مستقیم از طرق دیگر در رمزارزها سرمایه گذاری می‌کردند.

کوک همچنین اضافه کرد که اپل هیچ قصدی برای دریافت رمز ارزها در قبال محصولاتش ندارد.

هرچند وی تایید کرد که اپل موارد دیگری در رابطه با رمز ارزها را در نظر دارد اما فعلا و در حال حاظر هیچگونه برنامه‌ای برای معرفی چیزی ندارد.

رقبای اپل‌پی مانند PayPal، Venmo، و برنامه پرداخت شرکت Square، همگی در ماه‌های اخیر به رمز ارزها رو آورده‌اند، پس اگر اپل حداقل درحال سبک‌ سنگین کردن تصمیمی مشابه نباشد، کمی عجیب به نظر میرسد.

هرچند خود کوک مشکلی با رمزارزها ندارد، همان طور که طی این مصاحبه گفته بود که خودش در رمز ارزها سرمایه گذاری میکند.

فکر میکنم که سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها به عنوان بخشی از یک پرتفوی متنوع، معقول به نظر می‌رسد. هر چند من به کسی برای سرمایه گذاری توصیه نمیدهم.

مدیرعامل اپل در ادامه صحبت‌هایش گفت که مدتی است به رمز ارزها علاقه نشان می‌دهد. وی همچنین افزود که فکر میکند NFT ها (توکن های غیر قابل تعویض) جالب هستند. موارد مورد بحث در ادامه مسائل مهم تر مربوط به اپل و صنعت تکنولوژی و موقعیت کنونی اپل در امنیت و حریم شخصی و مهم تر از همه، دادگاه اپل با اپیک گیمز بود.

کوک صریحا اعلام کرد که این که کاربر بخواهد برنامه هایش را خارج از محیط اپ استور اجرا کند، میتوانند سراغ پلتفرم دیگری بروند، و این مورد کاملا تصمیم خودشان است و عقیده دارد که کاربران در این باره قدرت تصمیم گیری دارند.

از نظر من، امروزه مردم قدرت انتخاب دارند، چرا که اگر میخواهند برنامه هایشان را از طرق غیر رسمی و نه از منبع رسمی دریافت کنند، می‌توانند یک گوشی اندرویدی تهیه کنند. این گزینه وجود دارد و اگر چنین قابلیتی برای شما مهم است، وقتی به فروشگاه می‌روید، بهتر است یک گوشی اندرویدی بخرید.

به نظر کوک، قابلیت دانلود برنامه ها از منابع شخص ثالث، بیش از اندازه خطرناک است. البته که در صورت ایجاد این قابلیت برای محصولات اپل، اپل یک منبع درآمد میلیون دلاری را از دست میدهد، چرا که این شرکت از این طریق، بخشی از درآمد توسعه دهندگان را برای خود برمی‌دارد.

مطالب مرتبط:

وی همچنین به صورت کاملا کلی در رابطه با هیجانش در رابطه با واقعیت افزوده صحبت کرد، اما در مورد برنامه های اخیر فیسبوک با واقعیت مجازی و متا و یا پروژه های بالقوه اپل در آینده و یا خودروی اپل صحبتی نکرد و افزود که اپل خیلی در مورد آینده صحبت نمی‌کند.

وی همچنین موضع اپل نسبت به سیاست را تشریح کرد و افزود که این شرکت کمیته اقدام سیاسی (PAC) ندارد و از تصمیم اپل مبنی بر عرضه محصولاتش در بازار چین دفاع می‌کند.

من معتقدم ما هر چقدر که میتوانیم و در هر جایی که میتوانیم، کسب و کار خود را گسترش بدهیم، چون به نظر من، کسب و کار به مثابه یک کاتالیزور (تسریع دهنده) بزرگ [بین انسان ها] است. ما باید در حال ساخت پل ها باشیم و من فکر میکنم این کلیدی برای تجارت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید