iFixit: تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ حسگر فیس آی دی آن را از کار می‌اندازد - تکفارس 
iFixit: تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ حسگر فیس آی دی آن را از کار می‌اندازد - تکفارس 
iFixit: تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ حسگر فیس آی دی آن را از کار می‌اندازد - تکفارس 

iFixit: تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ حسگر فیس آی دی آن را از کار می‌اندازد

مهدی حلوائی
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 10:35
آیفون 13

اپل در آیفون ۱۳ از ناچ کوچک‌تری نسبت به گذشته استفاده کرده که حسگر تشخیص چهره‌ی فیس آی دی (FaceID) گوشی را درون خود جای داده است. با این وجود، سیستم فیس آی دی این گوشی بر خلاف گوشی‌های قبلی آیفون به پنل صفحه نمایش متصل بوده و در صورتی که شما قصد تعویض صفحه نمایش آیفون ۱۳ را داشته باشید، حسگر تشخیص چهره‌ی آن از کار خواهد افتاد.

مطالب مرتبط:

علت اصلی این موضوع، استفاده از تراشه‌ی کوچکی بوده که مادربرد گوشی را به صفحه نمایش متصل کرده است. البته مراکز تعمیر رسمی اپل به وسایلی دسترسی دارند که امکان تغییر برنامه‌ی این تراشه و پذیرش صفحه نمایش جدید توسط آن را فراهم می‌کنند اما مراکز تعمیر غیررسمی برای تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ تنها می‌توانند تراشه‌ی مذکور را از دستگاه جدا کرده و آن را به گوشی دیگری متصل کنند.

تراشه فیس آی دی آیفون 13

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این تراشه به صفحه‌ی کوچکی متصل شده که برای اتصال تراشه‌های پیچیده و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند اما با توجه به اندازه‌ی این تراشه، جداکردن آن به‌‌صورت دستی کار بسیار دشواری است. برخی از مراکز تعمیراتی موفق شده‌اند تا با ساخت دستگاه‌هایی مخصوص و همچنین آموزش تعمیرکاران خود این تراشه را با موفقیت به یک گوشی جدید متصل کنند اما همان‌طور که گفته شد این کار بسیار دشوار و زمان‌بری بوده و تعداد این تعمیرکنندگان نیز بسیار کم است.

تراشه فیس آی دی آیفون 13

احتمال دارد که این مشکل به‌صورت ناخواسته در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ قرار داده شده و اپل در آینده با عرضه‌ی به‌روزرسانی آن را حل کند چرا که گوشی آیفون ۱۲ نیز هنگام تعویض دوربین با مشکل مشابهی روبه‌رو بود اما اپل با انتشار یک به‌روزرسانی این مشکل را برطرف کرد.

نظر شما در مورد مشکل تعویض صفحه نمایش آیفون ۱۳ چیست؟ به‌نظر شما آیا اپل برای جلوگیری از تعمیر گوشی‌های خود توسط مراکز تعمیر شخص ثالث این مشکل را در آیفون ۱۳ ایجاد کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید