فیس بوک: الگوریتم های هوش مصنوعی ما قادر به شناسایی هر نوع نفرت پراکنی هستند - تکفارس 
فیس بوک: الگوریتم های هوش مصنوعی ما قادر به شناسایی هر نوع نفرت پراکنی هستند - تکفارس 
فیس بوک: الگوریتم های هوش مصنوعی ما قادر به شناسایی هر نوع نفرت پراکنی هستند - تکفارس 

فیس بوک: الگوریتم های هوش مصنوعی ما قادر به شناسایی هر نوع نفرت پراکنی هستند

افشین نوری
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 11:45
فیس بوک

گای روسن (Guy Rosen)، معاون بخش محصولات فیس بوک، روز یکشنبه در یک پست وبلاگی نوشت که نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی در طول سه سال گذشته به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و این ادعا که فناوری مورداستفاده توسط فیس بوک برای مقابله با نفرت پراکنی کارآیی ندارد درست نیست.

روسن در پست خود نوشت:

ما هیچ وقت نمی‌خواهیم شاهد نفرت پراکنی در شبکه اجتماعی خود باشیم و ما همیشه نسبت به این موضوع شفاف و صریح بوده‌ایم. اسناد ما نشان می‌دهند که ما سال‌ها برای مقابله با این موضوع تلاش کرده‌ایم و تیم ما شبانه‌روز برای توسعه سیستم‌هایمان کار کرده‌اند تا ما بتوانیم مشکلات موجود را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف کنیم.

این اظهارت روسن بعد از آن بیان می‌شود که وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه برخی از کارکنان فیس بوک معتقدند که این شرکت نمی‌تواند به‌نحو موثری جلوی نفرت پراکنی و محتواهای خشونت‌آمیز را در پلتفرم خود بگیرد.

مطالب مرتبط:

براساس گزارش وال استریت ژورنال، فیس بوک، دو سال پیش، در یک اقدام عجیب مدت زمانی را که قرار بود متخصصان این شرکت برای بررسی شکایت‌های مرتبط با نفرت پراکنی صرف کنند کاهش داده و همچنین تغییرات دیگری نیز برای کاهش تعداد این شکایت‌ها انجام داده است که این موضوع باعث شده تا در ظاهر اینگونه به نظر برسد که الگوریتم‌های هوش مصنوعی این شرکت عملکرد موفقی در کاهش نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی داشته‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، تیمی از کارکنان فیس بوک در ماه مارس امسال متوجه شدند که سیستم‌های اتوماتیک این شرکت پست‌هایی را بین ۳ الی ۵ بازدید نفرت پراکن داشته‌اند پاک کرده‌اند که در مجموع فقط شامل ۱ درصد از کل محتواهای نفرت پراکن در این شبکه اجتماعی شده است.

با این‌حال، روسن معتقد است که تمرکز صرف روی تعداد محتواهای حذف‌شده که در گزارش وال استریت ژورنال به آن اشاره شده است روش درستی برای بررسی تلاش‌های فیس بوک برای مقابله با نفرت پراکنی نیست. او گفته است که استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای حذف محتواهای نفرت پراکن فقط یکی از راه‌هایی بوده که فیس بوک برای مقابله با این موضوع اتخاذ کرده است.

روسن می‌گوید که فیس بوک از ابزارهای مختلفی برای مقابله با نفرت پراکنی استفاده کرده است و از هر ۱۰۰۰ بازدید انجام‌شده از محتواهای فیس بوک فقط ۵ بازدید مربوط به محتواهای نفرت پراکن بوده است. این در حالی است که به گفته وال استریت ژورنال، الگوریتم‌های فیس بوک قادر به شناسایی برخی محتواهای خشونت‌آمیز نیستند.

وال استریت ژورنال ماه گذشته براساس اسناد افشاشده توسط یکی از کارمندان سابق فیس بوک به نام فرنسیز هوگن (Frances Haugen) گزارشی علیه فیس بوک منتشر کرد که نشان می‌داد این شرکت اقدام موثری برای مقابله با اثرات منفی اینستاگرام روی نوجوانان انجام نداده است. فیس بوک این ادعاها را رد کرده و همه آن‌ها را نادرست خوانده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید