لینکدین در چین غیرفعال شد - تکفارس 
لینکدین در چین غیرفعال شد - تکفارس 
لینکدین در چین غیرفعال شد - تکفارس 

لینکدین در چین غیرفعال شد

افشین نوری
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - 09:50
لینکدین

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده بود که نسخه چینی اپلیکیشن لینکدین را در این کشور بعد از چندین سال فعالیت متوقف می‌کند. مایکروسافت این خبر را بعد از آن اعلام کرد که فعالین حقوق بشر و روزنامه نگاران گزارش دادند که پروفایل لینکدین آن‌ها در چین مسدود شده است و آن‌ها نمی‌توانند به اکانت‌های خودشان دسترسی داشته باشتد. بد نیست بدانید که لینکدین در سال ۲۰۱۴ در چین  به صورت یک اپلیکیشن بومی‌شده راه‌اندلزی شد که از قوانین دولت چین تبعیت می‌کرد. نسخه چینی لینکدین به مدت ۷ سال در این کشور فعال بود و باعث شد که بسیاری از کاربران چینی از طریق آن بتوانند کار پیدا کنند. اما ظاهراً این اپلیکیشن مشکلاتی را در بحش اجتماعی ایجاد کرده بود.

مطالب مرتبط:

چین در ماه مارس امسال به لینکدین ۳۰ روز فرصت داد تا محتواهای خود را در این کشور بهتر مدیریت کند. نتیجه این هشدار آن شد که برخی از کاربران چینی نوتیفیکیشن‌هایی مبنی بر مسدود شدن اکانت‌هایشان دریافت کردند و لینکدین در توجیه این اقدام گفت که این کاربران محتواهای غیرقانونی نشر می‌دادند.

حالا لینکدین امروز اعلام کرده است که نسخه استاندار اپلیکیشن خود را در چین با یک اپلیکیشن جدید به نام InJobs جایگزین خواهد کرد. تمرکز این اپلیکیشن صرفا برای کمک به افراد حرفه‌ای برای پیدا کردن شغل در چین خواهد بود و شرکت‌های چینی خواهند توانست افرادی را استخدام کنند که هیچ مشکل اجتماعی ایجاد نخواهند کرد. اپلیکیشن InJobs که قرار بود اوایل امسال راه‌اندازی شود، فاقد قابلیت‌های یک شبکه اجتماعی مثل لایک کردن یا به اشتراک گذاشتن است.

ممنوعیت لینکدین در چین، اولین باری نیست که مایکروسافت به درخواست‌های چین تن می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ نیز یک نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ برای چین عرضه کرد که دارای قابلیت‌های بیشتری برای کنترل و نظارت بود. علاوه بر مایکروسافت، سایر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نیز به‌خاطر قوانین دولت چین، سرویس‌های خودشان را در این کشور متوقف کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به فیس بوک و توییتر در سال ۲۰۰۹ و گوگل در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد. در سال ۲۰۲۱ نیز اپلیکیشن‌های سیگنال و کلاب هاوس در چین مسدود شدند. در حال حاضر، فقط سیستم بررسی آمازون و Github به‌عنوان پلتفرم‌های خارجی قلدر به میزبانی از محتواهای تولیدشده توسط کاربران چینی هستند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید