تیم کوک از افشای اطلاعات داخلی اپل عصبانی است - تکفارس 
تیم کوک از افشای اطلاعات داخلی اپل عصبانی است - تکفارس 

تیم کوک از افشای اطلاعات داخلی اپل عصبانی است

افشین نوری
۱ مهر ۱۴۰۰ - 11:06
اپل هوش مصنوعی

تیم کوک بار دیگر نارضایتی خود را از فروش اطلاعات داخلی اپل توسط کارکنان این شرکت به افشاگرهای توییتری و سایر افراد اعلام کرد. کوک ظاهراً هفته گذشته ایمیلی در همین رابطه به کارکنان اپل فرستاده است که خود این ایمیل هم لو رفته است. کوک در ایمیل خود گفته است:

اپل هر کاری انجام خواهد داد تا کسانی که اطلاعات این شرکت را می‌فروشند پیدا کند. کسانی که این کار را می‌کنند به شرکت اپل تعلق ندارند.

به نظر می‌رسد کوک از افشای جزئیات جلسه او با کارکنان اپل که هفته گذشته در تاریخ ۱۷ سپتامبر برگزار شد بسیار ناراخت است و همین موضوع باعث شده تا او این ایمیل را به کارکنان این شرکت بفرستد. او در جریان جلسه هفته گذشته گفته بود کارکنانی که هنوز واکسن کرونا نزده‌اند باید تست‌های دوره‌ای کرونا را انجام دهند. ظاهراً کوک از درز خبر مربوط به اظهارنظر او درباره به قاضی پرونده اپل و اپیک گیمز نیز خوشحال نیست.

کوک در ایمیل خود به کارکنان اپل، نسبت به درز اطلاعات این شرکت هشدار داده است

تیم کوک در ایمیل خود نوشته است:

من از شما می‌خواهم بدانید که من صدای شما را می‌شنوم. این فرصت‌ها می‌توانند ما را به‌عنوان یک تیم به همدیگر وصل کنند. اما این فرصت‌ها زمانی می‌توانند کارآمد باشند که ما اعتماد داشته باشیم که اطلاعات این شرکت جایی درز پیدا نمی‌کند. من می‌خواهم به شما اطمینان بدهم که ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا کسانی که اخبار اپل را لو می‌دهند پیدا کنیم. همانطور که می‌دانید، ما به هیچ وجه درز اطلاعات داخلی این شرکت را تحمل نمی‌کنیم. ما می‌دانیم که این افراد با گروهی از افشاگرها در ارتباط هستند. ما همچنین مطمئن هستیم که افرادی که این کار را می‌کنند، به شرکت اپل تعلق ندارند.

کوک در ادامه ایمیل خود گفته است:

من می‌خواهم از همه شما که در تولید محصولات ما و رسیدن آن‌ها به دست مشتریان نقش داشته‌اید تشکر کنم. ما به‌تازگی آپدیت‌های جدید آی او اس ۱۵، آیپاد او اس ۱۵ و واچ او اس ۱۵ را عرضه کردیم و روز جمعه بهترین محصولات خود را با جهانیان به اشتراک گذاشتیم. هیچ چیزی نمی‌تواند بهتر از این باشد. ما به تلاش‌های خود برای تغییر زندگی مردم دنیا ادامه می‌دهیم و سعی خواهیم کرد تا دنیا را جای بهتری برای زندگی بکنیم.

اپل اوایل امسال برای جلوگیری از درز اطلاعات داخلی این شرکت، از شرکای خود یعنی فاکسان و ویسترون خواسته بود تا از همه کارگران مشغول در بخش مونتاژ این شرکت‌ها گواهی عدم سوء‌پیشینه بگیرند و کارگرانی که دارای سوء‌پیشینه هستند امکان ورود به بخش محصولات معرفی‌نشده اپل را نداشته باشند. همچنین همه بازدیدکنندگان این شرکت‌ها باید کارت ملی به همراه داشته باشند و تیم حفاظتی این شرکت‌ها نباید اجازه حمل قطعات مهم را به کارگران بدهند.

اپل از شرکای خود خواسته است تا از کارگران خود گواهی عدم سوء‌پیشینه دریافت کنند

اپل در حالیکه همیشه بر حفظ اطلاعات بیومتریک کارکنان خود تاکید می‌کند، از شرکت‌های فاکسکان و ویسترون خواسته است تا اطلاعات آن‌دسته از کارگرانی را که در بخش محصولات معرفی‌نشده اپل کار می‌کنند جمع‌آوری کنند.

آیفون

البته درز اطلاعات مربوط به جلسات داخلی اپل بی‌سابقه نیست؛ برای مثال، اپل در سال ۲۰۱۷ یک سمینار داخلی با عنوان «افشاگران را متوقف کنیم؛ اعتماد را به اپل بازگردانیم» با حضور کارکنان واحد امنیتی خود برگزار کرده بود که اخبار و اطلاعات مربوط به آن سمینار هم به بیرون درز پیدا کرد.

شاید بدترین سال برای اپل سالی بود که اطلاعات مربوط به گوشی‌ آیفون ۵c در سال ۲۰۱۳ به بیرون درز پیدا کرد و تصاویر رنگی این گوشی اقتصادی فاش شد. آن زمان همه این افشاگری‌ها توسط یک فرد استرالیایی به نام سانی دیکسون (Sonny Dickson) که هنوز یک نوجوان بود انجام می‌شد.

دیکسون در سال ۲۰۱۷ به رویترز گفت که او ۵ الی ۱۰ منبع در چین دارد که نمونه‌های اولیه قطعات آیفون را از کارگران خط مونتاژ به قیمت ۲۵۰ الی ۵۰۰ دلار خریداری کرده‌اند. این منابع، ویدیوهای این قطعات را به دیکسون فرستاده‌اند و او آن‌ها را منتشر کرده است.  حالا دیکسون وب‌سایت اختصاصی خودش را دارد و اخبار و اطلاعات مربوط به دستگاه‌ها را آن جا منتشر می‌کند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.