اپ استور آمازون روی ویندوز ۱۱ مشاهده شد - تکفارس 
اپ استور آمازون روی ویندوز ۱۱ مشاهده شد - تکفارس 

اپ استور آمازون روی ویندوز ۱۱ مشاهده شد

مهدی ملکی
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - 10:11
آمازون اپ استور ویندوز ۱۱

در ماه ژوئن مایکروسافت رسماً تایید کرد که اپلیکیشن‌های اندرویدی به وسیله فروشگاه اپلیکیشن آمازون به سیستم عامل جدید این شرکت یعنی ویندوز ۱۱ اضافه خواهند شد.

اکنون صفحه آمازون اپ استور درون اپلیکیشن مایکروسافت استور در دسترس قرار گرفته است. به لطف این همکاری و سیاست جدید مایکروسافت، شما می‌توانید اپلیکیشن‌های محبوب موبال نظیر تیک تاک را روی رایانه شخصی خود که مجهز به ویندوز ۱۱ است، اجرا کنید.

متن زیر به خوبی این مورد را بازتاب می‌دهد:

در ادامه همین سال کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید را روی فروشگاه مایکروسافت پیدا و آن‌ها را از طریق فروشگاه آمازون دانلود کنند. برای مثال ضبط و پست ویدیوها روی تیک تاک را تصور کنید. ما در ادامه در ماه‌های پیش‌رو موارد بیشتری را در این‌باره با شما به اشتراک خواهیم گذاشتم. ما شدیداً منتظر همکاری با آمازون و همچنین اینتل و مخصوصاً استفاده از فناوری Bridge آن‌ها هستیم.

در همین صفحه شما می‌توانید تصویر صفحه اپ ستور آمازون که روی فروشگاه مایکروسافت در دسترس قرار گرفته است را مشاهده کنید. برای نصب این اپلیکیشن به نسخه بیلد ۲۲۰۰۰.۰ و ۱۶ گیگابایت رم نیاز است.

آمازون اپ استور ویندوز ۱۱

مایکروسافت پیش‌تر هم به صورت صریح تایید کرده بود که اپلیکیشن‌های اندروید حین عرضه این سیستم عامل در دسترس نخواهند بود اما مدتی بعد از عرضه رسمی، در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. گفتنی است که شما در حال حاضر نمی‌توانید این اپلیکیشن را نصب کنید.

همین موضوع در حال حاضر برای بسیاری از اپلکیشن‌های ویندوز ۱۱ به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط:

چند روز پیش مایکروسافت شروع به عرضه اپلیکیشن Photos جدیدی برای کاربران تست ویندوز ۱۱ کرد که اکنون نسخه‌ای از آن برای همه در دسترس قرار گرفته است.

این اپلیکیشن مجهز به کنترل‌های رابط کاربری WinUI 2.6، افکت‌های جدید میکا و همچنین نمایش جدید تصاویر است. از جمله دیگر بهبودهای حاصل شده در این اپلیکیشن می‌توان به منوی برش ارتقا یافته و همچنین دسترسی آسان‌تر به جزئیات تصاویر اشاره کرد.

این نسخه از این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت کنترل شده عرضه و از آن‌جایی که با شماره نسخه ۲۰۲۱.۲۱۰۹۰.۹۰۰۲.۰ راهی ویندوز ۱۱ شده است، بسیاری از کاربران با توجه به سیاست‌های مایکروسافت قادر به نصب آن به صورت رسمی نیستند.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه دانلود اپلیکیشن Photos برای ویندوز ۱۱، آن را دانلود کنید. از طرف دیگر بسیاری از این ویژگی‌ها نیز به مرور در حال پا گذاشتن به ویندوز ۱۱ هستند.

برای نمونه قابلیت مایکروسافت نیوز با نام جدید مایکروسافت استارت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این ویژگی جدید می‌تواند خبرهای شخصی‌سازی شده‌ی مخصوص هر کاربر را بر اساس یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به وی نمایش دهد. مایکروسافت استارت هم از سایر ویژگی‌هایی است که اخیراً برای این سیستم عامل مایکروسافت معرفی شده است.

مایکروسافت استارت به قابلیت MSN Feed و نیز بخش خبری مایکروسافت شباهت دارد. حال ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند این ویژگی را به مایکروسافت استارت تغییر نام داده و آن‌ را در ویندوز ۱۱ به‌صورت یک ابزارک و در ویندوز ۱۰ در بخش نوار وظایف یکپارچه کنند.

مایکروسافت استارت همانند مایکروسافت نیوز شامل بیش از ۱۰۰۰ کانال‌ خبری و رسانه‌ای است. مایکروسافت برای مرتب کردن خبرها بر اساس سلیقه‌ی کاربر، از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره برده است تا بدین ترتیب محتوای سفارشی‌سازی شده‌ای را با توجه به علاقه‌ی کاربر به او نشان دهد.

منبع: MSPowerUser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.