تغییر سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ - تکفارس  
تغییر سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ - تکفارس  
تغییر سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ - تکفارس  

مایکروسافت مشخصات پردازنده مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را تغییر می‌دهد

مجتبی بوالحسنی
۷ شهریور ۱۴۰۰ - 12:28
ویندوز 11

مایکروسافت حداقل سیستم سخت‌افزاری مورد نیاز برای نصب و اجرای ویندوز ۱۱ را تغییر می‌دهد.

هنگامی‌که مایکروسافت برای اولین‌بار سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را معرفی کرد، این شرکت حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب سیستم‌عامل یاد شده یا بروزرسانی نسخه‌های قبل به این نسخه را هم اعلام کرد.

مظالب مرتبط:

یکی از موارد ضروری برای نصب ویندوز ۱۱، استفاده از پردازنده‌هایی است که از سال ۲۰۱۷ به‌بعد معرفی شده‌اند. باتوجه به این موضوع، احتمالا بسیاری از کاربرانی که رایانه‌های قدیمی‌تر دارند، شانسی برای نصب و استفاده از این سیستم‌عامل نخواهند داشت.

به‌هرحال مایکروسافت به این نکته هم اشاره کرده که سعی دارد حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای استفاده از ویندوز ۱۱ را کاهش دهد. اکنون خبر خوب این است که شرکت مورد بحث به‌نحوی به وعده‌ی خود عمل کرده است. مایکروسافت دراین رابطه اعلام کرده:

ما به این نتجیه رسیدیم که پردازنده‌های سازگار با فناوری ۶۴ بیتی، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، پشتیبانی از بوت امن UEFI، احتیاجات گرافیکی و TPM 2.0 حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ است تا بتوانیم اصولی را که برای پشتیبانی بهتر از شما ایجاد کرده‌ایم، ارائه دهیم.

شرکت ردموندی همچنین اعلام کرده:

ما مجموعه‌ای از مدل‌های رایانه‌های شخصی که به پردازنده‌های نسل هفتم اینتل مجهز بوده و مطابق اصول مورد نظر ما بودند را شناسایی کردیم که این مورد را قبلا اعلام نکرده بودیم. اکنون امکان نصب ویندوز ۱۱ روی رایانه‌هایی که از پردازنده‌های سری کور ایکس، سری زنون W و ۷۸۳۰HQ اینتل بهره می‌برند نیز وجود دارد، البته سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در مورد دستگاه‌هایی که از پردازنده‌ی ۷۸۳۰HQ بهره می‌برند فقط روی مدل‌هایی اجرا خواهد شد که به درایورهای مدرن تجهیز شده و از اصول طراحی اپلیکیشن اعلام شده‌ی ما (DCH) پیروی کنند.

اگرچه به آنچه گفته شد، پیش‌نیازهای سخت‌افزاری مایکروسافت برای نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در کل تغییر زیادی با قبل نکرده، اما کاربرانی که رایانه‌ی آن‌ها از پردازنده‌های قدیمی‌تر بهره می‌برد نیز می‌توانند شانس خود را برای استفاده از این سیستم‌عامل جدید امتحان کنند.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که ویندوز جدید مایکروسافت روی سیستم‌های این دسته از کاربران اجرا شود.  اگر قصد دارید نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ را نصب کنید می‌توانید پست آموزش دانلود و نصب نسخه رسمی ویندوز ۱۱ را در تکفارس مطالعه کنید.

نظر شما کاربران تکفارس در این مورد چیست؟ آیا موفق به نصب ویندوز ۱۱ شده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: UberG

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید