آغاز فعالیت خودروهای خودران وایمو در سن فرانسیسکو
آغاز فعالیت خودروهای خودران وایمو در سن فرانسیسکو
آغاز فعالیت خودروهای خودران وایمو در سن فرانسیسکو

آغاز فعالیت خودروهای خودران وایمو در سن فرانسیسکو

مهدی حلوائی
۳ شهریور ۱۴۰۰ - 13:03
خودروی خودران وایمو

شرکت وایمو قصد دارد تا خودروهای خودران خود را در شهر سن فرانسیسکو در دسترس عموم قرار دهد. البته برای حفظ امنیت مسافران، یک راننده در پشت فرمان این خودروها قرار خواهد گرفت. این دومین شهری است که وایمو خودروهای خودران خود را در آن عرضه می‌کند. این شرکت از سال گذشته خودروهای تمام‌خودران و بدون راننده‌ی خود را در شهر فینکس در ایالت آریزونا در دسترس مسافرین قرار داده بود.

مطالب مرتبط:

وایمو، که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، یکی از چندین شرکتی است که سعی دارد تا با عرضه‌ی خودروهای تمام‌خودران همانند آرگو ای آی (Argo AI) و کروز (Cruise) به موفقیت تجاری دست پیدا کند. شرکت‌ آرگو ای آی توسط دو کمپانی فورد و فولکس‌واگن پشتیبانی شده و شرکت کروز نیز به‌عنوان زیرگروه کمپانی جنرال موتورز فعالیت می‌کند.

وایمو از یک دهه‌ی پیش خودروهای خودران خود را در شهر سن فرانسیسکو مورد آزمایش قرار داده بود و برخی از کارمندان این شرکت موفق شده بودند تا در این آزمایش‌ها تحت عنوان پروژه‌ی AV شرکت کنند. اما حالا کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن وایمو وان (Waymo One) در برنامه‌ی جدید Trusted Tester این شرکت ثبت نام کرده و از مزایای سفر با خودروهای خودران آن بهره‌مند شوند. این برنامه در واقع نام جدید برنامه‌ی Early Rider وایمو در شهر فینکس است.

این شرکت خودروی خودران جگوار I-Pace را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد و در عوض، مسافرین نیز باید نظرات و بازخوردهای خود در مورد آن را در اختیار وایمو قرار دهند. وایمو از همین روش در ارائه‌ی خدمات به مسافرین شهر فینکس نیز استفاده کرده بود. این شرکت تا به حال حدود ۳۰۰ خودرو را در دسترس شهروندان فینکس قرار داده اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از خودروهای خودران این شرکت در شهر سن فرانسیسکو عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد خودروهای خودران وایمو چیست؟ آیا این شرکت خودروهای خودران خود را در دیگر شهرها‌ی بزرگ نیز عرضه خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید