پتنت جدید جنرال موتورز به نمایشگری اشاره دارد که اثر انگشت به صورت خودکار از روی آن پاک می شود - تکفارس 
پتنت جدید جنرال موتورز به نمایشگری اشاره دارد که اثر انگشت به صورت خودکار از روی آن پاک می شود - تکفارس 

پتنت جدید جنرال موتورز به نمایشگری اشاره دارد که اثر انگشت به صورت خودکار از روی آن پاک می شود

مهدی حلوائی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 12:30
جنرال موتورز

هیچ چیز مانند رد اثر انگشت ظاهر یک نمایشگر را خراب نمی‌کند اما حالا اگر پتنت جدید شرکت جنرال موتورز به واقعیت تبدیل شود، این مشکل دیگر در نمایشگرهای لمسی مشاهده نخواهد شد.

با افزایش استفاده‌ی شرکت‌های خودروسازی از نمایشگرهای لمسی به جای نمایشگرهای با کلید فیزیکی، مشکل کثیفی این نوع نمایشگرها بیشتر از قبل شده و هرچند که امکان پاک‌کردن آن‌ها با استفاده از روش‌های سنتی وجود دارد اما پتنت جدید جنرال موتور نمایشگری لمسی را نشان می‌دهد که اثر انگشت و لکه‌ها به‌ صورت خودکار از روی آن پاک می‌شود.

ظاهراً این فناوری در کنار پیکسل‌های آبی، قرمز و سبز از پیکسل بنفش نیز استفاده می‌کند که نور ساطع‌شده توسط آن برای انسان نامرئی است و از این رو تاثیری در رنگ تصاویر نمایش‌ داده‌شده ندارد. نمایشگر جدید جنرال موتورز همچنین دارای پوشش فوتوکاتالیست مبتنی بر اکسید فلز بوده که نور فرابنفش را جذب کرده و با استفاده از رطوبت هوا، ماده‌ای شیمیایی را تولید می‌کند. در طی این فرآیند، مواردی مانند رد اثر انگشت و یا چربی غذا تجزیه شده و به‌طور کلی پاک می‌شوند.

هرچند که آفتاب می‌تواند نور فرابنفش را فراهم کند اما نیاز به پیکسل بنفش در نمایشگر خودرو کماکان ضروریست چرا که شیشه‌‌ی برخی خودروها مانع تابش آفتاب به درون خودرو شده و یا ممکن است که راننده قصد داشته باشد تا از فناوری یادشده در محیطی تاریک استفاده کند. توجه داشته باشید که در حال حاضر نمایشگر لمسی جدید جنرال موتورز در حد یک پتنت بوده و ممکن است که هرگز به مرحله‌ی تولید نرسد.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید