صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ به رنگ مشکی تغییر می‌کند - تکفارس 
صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ به رنگ مشکی تغییر می‌کند - تکفارس 
صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ به رنگ مشکی تغییر می‌کند - تکفارس 

صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ به رنگ مشکی تغییر می‌کند

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۰ - 13:15
نحوه‌ی شخصی سازی ویندوز ۱۱ بدون فعال سازی

مایکروسافت صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) را در ویندوز ۱۱ را به رنگ مشکی تغییر می‌دهد. این شرکت شروع به تست طراحی جدید این صفحه در پیش نمایش ویندوز ۱۱ کرده است. البته  صفحه آبی مرگ هنوز به‌طور کامل فعال نشده است و به نظر می‌رسد مایکروسافت با تغییر رنگ این صفحه به مشکی می‌خواهد آن را با رنگ مشکی دکمه logon و پنجره‌های shutdown ویندوز ۱۱هماهنگ کند.

مطالب مرتبط:

این اولین تغییر بزرگ در صفحه آبی مرگ از زمان اضافه شدن یک صورتک غمگین به آن در ویندوز ۸ (سال ۲۰۱۲) و کدهای QR در سال ۲۰۱۶ است. مایکروسافت برای اولین بار صفحه آبی مرگ را در ویندوز ۳.۰ معرفی کرد که روشی برای تشخیص خطاهای سخت‌افزاری و حافظه برای متخصصان آی‌تی و پرسنل پشتیبانی بود. ظاهر شدن صفحه آبی مرگ درواقع به معنای وجود یک خطای کرنال یا باگ در ویندوز است و معمولاً‌ با دامپینگ داده‌ها همراه است و به کاربر کمک می‌کند تا بفهمند کدام خطای سیستمی باعث ظاهر شدن این صفحه شده است.

ویندوز ۱۱

هرچند مایکروسافت در ویندوز ۱۱ از صفحه مشکی مرگ استفاده خواهد کرد، این صفحه تاحدود زیادی مشابه صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ است و آن صورتک غمگین همچنان در صفحه وجود دارد. پیش نمایش کنونی ویندوز ۱۱ به رنگ سبز است و مایکروسافت از سال ۲۰۱۶ این رنگ را برای بیلدهای ویندوز اینسایدر استفاده کرده است.

البته ما کاملاً مطمئن نیستیم که تصمیم مایکروسافت برای تغییر رنگ آبی صفحه مرگ به رنگ مشکی جدی است؛ برای اینکه این شرکت هنوز صحبتی در این رابطه نکرده است. البته ما می‌دانیم که مایکروسافت با یک رویکرد جدید در حال بازسازی بسیاری از بخش‌های ویندوز ۱۱ است و احتمال اینکه تغییر فوق را عملی بکند بسیار زیاد است. تغییرات جدید ویندوز ۱۱ شامل تغییر ظاهر این سیستم عامل برای مدرن کردن بخش‌های مهم آن مانند منوی استارت و فایل اکسپلورر می‌شود و حالا صفحه آبی مرگ هم به این جمع اضافه شده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید