انویدیا پشتیبانی از درایورهای ویندوز ۷ و ۸ را متوقف می‌کند
انویدیا پشتیبانی از درایورهای ویندوز ۷ و ۸ را متوقف می‌کند
انویدیا پشتیبانی از درایورهای ویندوز ۷ و ۸ را متوقف می‌کند

انویدیا پشتیبانی از درایورهای ویندوز ۷ و ۸ را متوقف می‌کند

مهدی حلوائی
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 19:12
انویدیا

شرکت انویدیا پشتیبانی خود از درایورهای ویندوز ۷، ۸ و ۸٫۱ را در اواخر سال جاری میلادی متقوف خواهد کرد. درایورهای انویدیا از ماه اکتبر (مهر) تنها برای ویندوز ۱۰ عرضه شده و ویندوزهای ۷، ۸ و ۸٫۱ تنها به‌روزرسانی‌های امنیتی را تا سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر شرکت مایکروسافت پشتیبانی خود از ویندوز ۷ و ۸ را متوقف کرده و پشتیبانی گسترده‌ی این شرکت از سیستم‌عامل ویندوز ۸٫۱ نیز در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۲) متوقف خواهد شد. انویدیا در این خصوص اعلام کرده است:

بیشتر کاربران جی‌فورس ما به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نقل مکان کرده‌اند. انویدیا حالا برای ارائه‌ی بهترین امنیت، پشتیبانی و عملکرد تمام تمرکز خود را بر روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر ۱٫۳ میلیارد کاربر فعال از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند اما ویندوز ۷ نیز کماکان در برخی از قسمت‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش Statcounter، حدود ۱۵ درصد از کل کاربران ویندوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. با این وجود، بیش از ۹۳ درصد از کاربران استیم از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و سهم ویندوز ۷ در این فروشگاه کمتر از ۲ درصد است. انتظار می‌رود که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز با نام ویندوز ۱۱ به زودی معرفی شود.

آخرین درایور انویدیا که از سیستم‌عامل‌های نسل قبلی مایکروسافت پشتیبانی می‌کند، در تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) عرضه خواهد شد. درایورهای این شرکت از تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) تنها برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌شوند.

نظر شما در مورد این اقدام شرکت انویدیا چیست؟ آیا شما نیز از یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، ۸ ویا ۸٫۱ استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید