سرمایه گذاری ۷٫۴ میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت خودروی برقی - تکفارس 
سرمایه گذاری ۷٫۴ میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت خودروی برقی - تکفارس 

سرمایه گذاری ۷٫۴ میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت خودروی برقی

مهدی حلوائی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:52
هیوندای پرافسی

شرکت هیوندای مبلغ ۷٫۴ میلیارد دلار را تا سال ۲۰۲۵ در کارخانه‌های خود در کشور آمریکا سرمایه‌گذای می‌کند. این اقدام شامل ارتقای کارخانه‌ها برای ساخت یک خوروی برقی تا سال ۲۰۲۲ و عرضه‌ی آن تا سال ۲۰۲۳ می‌شود.

هیوندای هنوز در مورد این خودرو اطلاعات کاملی را ارئه نداده است. این شرکت در خصوص سرمایه‌گذاری خود در کارخانه‌های آمریکا اعلام کرد:

هیوندای و کیا با بررسی شرایط بازار و قوانین دولت آمریکا در مورد خودروهای برقی، برنامه‌های خود برای ارتقای کارخانه‌های کشور آمریکا را به مرحله‌ی نهایی رسانده و به تدریج تولید خودروهای برقی را گسترش می‌دهد.

مطالب مرتبط:

هیوندای پرافسی

با توجه به برنامه‌ی تولید شرکت هیوندای، به احتمال زیاد این خودروی برقی جدید همان Ioniq 6 خواهد بود که براساس شایعات در سال آینده عرضه می‌شود. این خودرو طراحی مشابهی با خودروی جذاب پرافسی که تصویر آن در قسمت بالا آمده است، خواهد داشت.

هیوندای همچنین در قسمت خودروهای هیدروژنی نیز سرمایه‌ای را تخصیص خواهد داد. قرار است که کامیون هیدروژنی این شرکت در اواخر سال جاری معرفی شود. بخش دیگری از سرمایه‌ی این شرکت صرف ساخت فناوری‌های پیشرفته مانند سیستم خودران و همچنین بخش رباتیک و ساخت هواپیما می‌شود. بخش دیگری از این سرمایه در شرکت باستن داینمیکس (Boston Dynamics) صرف خواهد شد، هرچند که هیوندای هدف از این کار را اعلام نکرده است. هیوندای این شرکت رباتیک را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.