جنسیس از سال ۲۰۲۵ تنها خودروی برقی تولید خواهد کرد - تکفارس 
جنسیس از سال ۲۰۲۵ تنها خودروی برقی تولید خواهد کرد - تکفارس 

جنسیس از سال ۲۰۲۵ تنها خودروی برقی تولید خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - 10:43
تیزر خودروهای برقی جنسیس

خودروهای برقی آینده‌ی بازار خودروها می‌باشند و شرکت جنسیس نیز نسبت به این موضوع آگاهی دارد. این شرکت به‌تازگی در خبری تایید کرد که از سال ۲۰۲۵ تنها به ساخت خودروهای برقی مشغول خواهد شد. جنسیس قصد دارد تا ۸ خودروی برقی تنفس طبیعی را تا پایان سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه کرده و سالانه مبلغ ۴۰۰ هزار دلار را از این راه به‌دست بیاورد.

مطالب مرتبط:

جنسیس قصد دارد تا خودروهای خود را در نسخه‌های برقی و هیدروژنی عرضه کند. قرار است که این شرکت در خودروهای جدید خود از باتری‌های لیتیوم‌-یونی بهتر، پیل‌های سوختی با خروجی انرژی بیشتر و سیستم‌های برقی کم‌مصرف‌تر استفاده کند. اولین خودروی برقی این شرکت GV60 نام خواهد داشت که در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو ۲۲۶ اسب بخار توان داشته و نسخه‌ی مجهز به سیستم تمام چرخ متحرک آن نیز توانی معادل ۳۲۵ اسب بخار را تولید خواهد کرد. این توان برای نسخه‌ی پیشرفته‌تر GV60 نیز ۴۳۶ اسب بخار می‌باشد.

جنسیس GV60

جنسیس GV60 از پلتفرم E-GMP، که خودروهای هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 نیز از آن استفاده کرده‌اند، بهره خواهد برد. خودروی EV6 در بین این سه خودرو با توان ۵۷۶ اسب بخار، قدرتمندترین خودرو به حساب می‌آید. هنوز میزان برد این خودرو به صورت رسمی مشخص نشده اما نسخه‌ی دیفرانسیل عقب کیا EV6 با هر بار شارژ مسافت ۳۲۸ مایل را طی می‌کند. این عدد برای نسخه‌ی تمام چرخ متحرک آن ۳۱۴ مایل است.

نظر شما در مورد ورود شرکت جنسیس به بازار خودروهای برقی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید