گروه کره‌ای هیوندای موتور مذاکراتش با اپل برای تولید اتومبیل‌های خودران را رد کرد - تکفارس 
گروه کره‌ای هیوندای موتور مذاکراتش با اپل برای تولید اتومبیل‌های خودران را رد کرد - تکفارس 

گروه کره‌ای هیوندای موتور مذاکراتش با اپل برای تولید اتومبیل‌های خودران را رد کرد

محمدحسین فرقانی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 18:00
لوگوی اپل و هیوندای - Apple & Hyundai

گروه کره‌ای هیوندای موتور (متشکل از شرکت‌های خودروسازی کیا موتورز و هیوندای موتور) یک ماه پیش خبر شروع صحبت‌های خود با اپل را با رسانه‌ها در میان گذاشتند. با این حال آنها در روز دوشنبه تصمیم گرفتند عدم همکاری خود با اپل برای ساخت خودروهای خودران را برای رسانه‌ها مشخص کنند.

بدین ترتیب، ارزش سهام اقتصادی هیوندای و کیا به‌ترتیب دچار افت ۶٫۶ و ۱۴ درصدی شدند. معیار فهرست موجودی سهام کامپوزیت کره (Korea Composite Stock Price Index) نیز در طی انتشار این خبر، دچار افت یک درصدی شد.

هر دو شرکت کیا و هیوندای در دو پیام تنظیم مقرراتی جداگانه، «عدم همکاریشان با اپل در زمینهٔ توسعه و ساخت اتومبیل‌های خودران» اعلام نمودند.

در اوایل ژانویهٔ امسال، پس از آنکه «صحبت‌های مقدماتی» دو شرکت (اپل و گروه هیوندای موتور) تأیید شد، سهام دو شرکت اتومبیل‌سازی دچار صعود چشمگیری شدند؛ هیوندای بیش از ۲۰ درصد و کیا بیش از ۴۰ درصد.

اپل هیوندای Apple Hyundai

گزارشی از سوی رسانه‌های محلی محلی مبنی بر اینکه اپل و هیوندای تا سال ۲۰۲۷ اتومبیل‌های خودران تولید خواهند کرد، منتشر شده بود و این پیام گروه هیوندای، به‌نوعی جوابیه‌ای برای شایعات بوجودآمده بود. گفته می‌شد این دو شرکت علاوه بر خودروهای خودران، در زمینهٔ توسعهٔ باتری‌هایی در کارخانجات آمریکایی فعالیت خواهند کرد.

از این رو بود که این شرکت اتومبیل‌سازی تصمیم بر این گرفت تا هرگونه شایعه حول همکاری خود با شرکت آمریکایی اپل را برطرف سازد. این شرکت اعلام کرد: «هیوندای درخواست‌های زیادی از سوی شرکت‌های مختلف را برای همکاری در این زمینه دریافت کرده بود.»

اپل نیز هیچ‌گاه صحبت‌های خود با گروه هیوندای موتور را راجع به ساخت اتومبیل‌های خودران، به رسمیت نشناخت. خبرگزاری رویترز در دسامبر ۲۰۲۰ ادعا نمود که اپل هدف ساخت و توسعهٔ اتومبیل‌های هوشمند و خودران و نیز باتری‌های جدید و انقلابی خود را حداقل تا ابتدای سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید