عملکرد ضعیف سیستم خودران خودروهای برقی در آزمایش های ایمنی AAA - تکفارس 
عملکرد ضعیف سیستم خودران خودروهای برقی در آزمایش های ایمنی AAA - تکفارس 

عملکرد ضعیف سیستم خودران خودروهای برقی در آزمایش های ایمنی AAA

مهدی حلوائی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:39
فناوری خودران خودرو

موسسه‌‌ی AAA اخیراً آزمایش‌هایی را روی سیستم خودران (سطح ۲) خودروهای هیوندای سانتا فه ۲۰۲۱، سوبارو فورستر ۲۰۲۱ و تسلا مدل ۳ ۲۰۲۰ انجام داده که نتیجه‌ی آن‌ها چندان رضایت‌بخش نیست.

هر کدام از خودروهای یادشده در تشخیص خودرویی که با سرعتی کم در لاین موافق حرکت می‌کرد، موفق بوده و توانستند تا با کاهش سرعت خود از تصادف جلوگیری کنند. این خودروها همچنین توانستند تا دوچرخه‌سواری که در مسیر آن‌ها حرکت می‌کرد را تخشیص دهند. با این وجود، آزمایش‌های AAA نشان می‌دهد که این خودروها در شناسایی خودرویی که از روبه‌رو به آن‌ها نزدیک می‌شدند مشکل اساسی داشته و هر بار با آن برخورد می‌کنند.

فناوری خودران خودرو

در آزمایش‌های AAA سرعت خودروهای مورد آزمایش ۲۵ مایل بر ساعت و سرعت خودروی مقابل نیز ۱۵ مایل بر ساعت بوده که از سرعت خودروها در دنیای واقعی بسیار کمتر است. خودروهای هیوندای و سوبارو در این آزمایش هیچ تلاشی برای ترمزگرفتن انجام نداده و با تمام سرعت به خودروی مقابل برخورد کردند. در طرف دیگر، خودروی تسلا موفق شد تا در هر مرحله خودروی مقابل را تشخیص داده و سرعت خود را به ۲.۳ مایل بر ساعت کاهش دهد اما نتوانست از تصادف جلوگیری کند.

خودروی سوبارو فورستر همچنین در شناسایی دوچرخه‌سواری که سعی در عبور از خیابان داشت با مشکل مواجه شد اما چنین موضوعی در مورد دو خودروی دیگر صدق نمی‌کند. در حال حاضر شرکت تسلا در خصوص آزمایش‌های اخیر AAA توضیحی نداده است اما دو شرکت هیوندای و سوبارو اعلام کرده‌اند که این آزمایش‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

نظر شما در مورد خودروهای خودران چیست؟ به‌نظر شما آیا این خودروهای تا چند سال آینده جایگزین خودروهای معمولی خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید