تسلا هرگز از باتری سلول کیسه‌ای استفاده نخواهد کرد - تکفارس 
تسلا هرگز از باتری سلول کیسه‌ای استفاده نخواهد کرد - تکفارس 

تسلا هرگز از باتری سلول کیسه‌ای استفاده نخواهد کرد

مهدی حلوائی
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - 09:58
باتری سلول کیسه‌ای

خودروهای برقی از انواع باتری‌های مختلف استفاده می‌کنند. این باتری‌ها معمولاً از خانواده‌ی لیتیوم-یونی بوده و در سه مدل استوانه‌ای، منشوری و کیسه‌ای با حجم و اندازه‌های مختلف در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین برخی از این باتری‌ها به‌طور ساختاری درون پک قرار گرفته و بدون ماژول هستند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چندی پیش اعلام کرد که این شرکت به هیچ وجه از سلول‌های کیسه‌ای بزرگ، به‌دلیل گرم‌شدن بیش از حد و احتمال آتش‌گرفتن بالای آن‌ها، استفاده نمی‌کند.

این موضوع با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای باتری خودروهای برقی هیوندای و جنرال موتورز قابل درک است. تسلا از زمان آغاز کار خود در بازار خودروهای برقی از باتری‌های استوانه‌ای و منشورری استفاده کرده است. البته در گذشته باتری‌های ۱۸۶۵ تنها گزینه‌ی موجود در بازار بود و بیشتر شرکت‌ها از این باتری استوانه‌ای استفاده می‌کردند.

امروزه گزینه‌های بیشتری در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار داشته و بسیاری از این شرکت‌ها در خودروهای برقی و پلاگین هیبرید خود از باتری‌های سلول کیسه‌ای استفاده می‌کنند. اما آیا شرکت‌ها به مشکلی که این باتری‌‍‌ها از آن رنج می‌برند آگاه نیستند؟ شاید هم این نوع از باتری‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته که ارزش ریسک‌ استفاده از آن‌ها را دارند.

نظر شما در مورد سلول‌های کیسه‌ای خودروهای برقی چیست؟ آیا عدم استفاده از این باتری در خودروهای تسلا تصمیم درستی از سوی این شرکت بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: InsideEVs

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید