تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ رونمایی شد - تکفارس 
تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ رونمایی شد - تکفارس 

تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - 08:45
تاکسی رباتی هیوندای آیونیک 5

هیوندای و بخش خودروهای بدون راننده‌ی این شرکت با نام موشنال (Motional) از تاکسی رباتی آیونیک ۵ رونمایی کردند. به‌ادعای هیوندای، این خودرو که موفق به دریافت گواهینامه سطح ۴ SAE شده، در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد.

موشنال نتیجه‌ی همکاری دو شرکت هیوندای و اپتیو (Aptiv) در سال ۲۰۲۰ بود. این همکاری منجر به ترکیب قدرت مالی هیوندای و نرم‌افزار اپتیو شد. این شرکت تا به حال چندین تاکسی رباتی را در ایالت نوادا عرضه کرده اما برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای، راننده‌ها نیز در پشت فرمان این خودروها حضور پیدا می‌کنند.

تاکسی رباتی هیوندای آیونیک 5

هیوندای اعلام کرده که آیونیک ۵ به بیش از ۳۰ حسگر از جمله دوربین، رادار و لیدار مجهز شده که تصاویری باکیفیت را فراهم کرده و اشیای موجود در فواصل دور را شناسایی می‌کنند. این تاکسی رباتی از فناوری بدون راننده‌ی موشنال بهره برده که شامل سیستم‌های یادگیری ماشینی پیشرفته می‌شود و امکان حرکت خودرو در شرایط دشوار و چالش‌برانگیز جاده‌ای را فراهم می‌سازد.

تاکسی رباتی هیوندای آیونیک 5

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری به تولید خودروهای برقی و بدون راننده‌ روی آروده‌اند و انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ بیشتری به ساخت محصولاتی مشابه دست بزنند. ساخت تاکسی‌های رباتی بدون راننده توسط ایلان ماسک نیز پیشنهاد داده شده بود اما به‌نظر می‌رسد که هیوندای در تولید این نوع از خودروها از تسلا پیشی گرفته است.

نظر شما در مورد تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ چیست؟ آیا در آینده شاهد عرضه خودروهای مشابه بیشتری خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید