ناتینگ ایر ۱ در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد - تکفارس 
ناتینگ ایر ۱ در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد - تکفارس 

ناتینگ ایر ۱ در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد

مهدی ملکی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:26
ناتینگ Essential

پس از چندین ماه گمانه‌زنی و انتشار شایعات، برند ناتینگ کارل پی (Carl Pei) تصمیم گرفته است که در ماه آینده اولین سری از ایربادهای TWS خود را رونمایی کند. «ناتینگ ایر ۱» (Nothing Ear 1) اولین محصول این برند خواهد بود و ما هنوز نتوانسته‌ایم به هیچ کدام از مشخصات و یا جزئیات آن دست یابیم.

پی در پست منتشر شده در بلاگ خود، ایر ۱ را ترکیبی از شفافیت، حالت نمادین و البته ویژگی‌های ارتقا یافته توصیف کرده است. گویا این محصول مناسب کسانی است که از گوش دادن به موسیقی، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی لذت می‌برند. همچنین این ایربادها به عنوان آغازگر ماجراجویی‌های جدیدی قملداد می‌شود که نتیجه آن، شروع عرضه و گسترش محصولات در دیگر دسته‌هاست.

ناتینگ ایر ۱

موسس وان پلاس، کارل پی که به آن اشاره کردیم، مدت‌ها پیش و در سال گذشته میلادی تایید کرد که شرکت استارت آپ او با نام ناتینگ (Nothing) کار خود را آغاز کرده است. او مدتی بعد اعلام کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی است تا اولین جفت از ایربادهای بی‌سیم خود را طراحی و به بازار عرضه کند.

در نهایت تایید شد که این شرکت به دنبال ساخت یک اکوسیتم از محصولات گوناگون است که در ارتباط با یکدیگر فعالیت خواهند کرد. اگر این موضوع برای شما آشنا به نظر می‌رسد باید ذکر کرد که برند Essential که قبلاً در همین زمینه فعالیت داشت، اکنون منهل شده است.

به نظر می‌رسد که ایده Essential در انجام چنین فرایندی اکنون در تلفیق با این برند نوظهور یعنی ناتینگ، به کار خود ادامه خواهد داد. وب‌سایت ۹to5Google مدتی پیش در همین زمینه، اسنادی را در اداره مالکیت معنوی کشور انگلستان به دست آورده نشان می‌دهند مالکیت برند Essential از سوی اندی روبین به شرکت Nothing منتقل شده است. این انتقال که در ۲۱ آبان ماه سال گذشته (۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) شروع شده، سرانجام در تاریخ ۱۷ دی ( ۶ ژانویه ۲۰۲۱) نهایی شده است. این انتقال معنوی شامل حق علامت‌های ثبت شده، لوگو و برند Essential است که اکنون در مالکیت ناتینگ قرار دارند.

این شرکت با وجود آن که چندان در عرضه خط محصولات PH1 خود موفق نبود اما پیش از فروش ارزشی بالغ بر ۱ میلیارد دلار داشت. باید منتظر بود و دید که آیا ناتینگ که اکنون صاحب این برند است می‌تواند از همه موقعیت‌های موجود استفاده کند یا تنها به زمینه‌های موجود رضایت خواهد داد.

برند Essential که در زمان فروش شرایط چندان خوبی نداشت، در ابتدا قصد داشت که به سرعت روند طراحی و عرضه محصولات PH2 و PH3 و همچنین گوشی‌های هوشمند فوق باریک خود را آغاز کند. هنوز مشخص نیست که آیا پتنت‌های این شرکت نیز در اختیار ناتینگ قرار گرفته است یا خیر. با توجه به تجربه‌های صاحب این شرکت، برنامه‌های او برای آینده این برند چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. با این وجود روند پیشرفت آن در ترکیب با ایده‌های نو می‌تواند کاملاً هیجان‌انگیز باشد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.