لپتاپ‌های گیمینگ لنوو لیجن ۷i و ۵i پرو معرفی شدند - تکفارس 
لپتاپ‌های گیمینگ لنوو لیجن ۷i و ۵i پرو معرفی شدند - تکفارس 

لپتاپ‌های گیمینگ لنوو لیجن ۷i و ۵i پرو معرفی شدند

مهدی حلوائی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:43
لنوو لیجن 7i

شرکت لنوو در لپتاپ‌های گیمینگ حدید لیجن ۷i و ۵i پروی خود از صفحه نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ استفاده کرده است. این لپتاپ‌ها از نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز فناوری جی‌سینک (G-Sync) پشتیبانی کرده و به پردازنده‌ی جدید نسل ۱۱ اینتل سری H مجهز شده است. این محصولات همچنین در بین اولین لپتاپ‌هایی هستند که از کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 و Ti 3050 استفاده می‌کنند.

لپتاپ لیجن ۷i پرچمدار این سری از لپتاپ‌های لنوو بوده و از نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 با سرعت کلاک ۱٫۷۱۰ مگاهرتز بهره برده است. با توجه به این مشخصات، لپتاپ لیجن ۷i از قدرت بالاتری نسبت به بیشتر لپتاپ‌های گیمینگ موجود در بازار برخوردار بوده و عملکرد گیمینگ فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. این لپتاپ از آداپتور شارژ ۳۰۰ واتی و درگاه ۹۵ واتی USB-C نیز استفاده کرده است. لپتاپ لیجن ۷i در تاریخ ژوئن ۲۰۲۱ (تیر) و با قیمت ۱٫۷۶۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

لنوو لیجن 7i

با وجود برخی تفاوت‌ها، بسیاری از ویژگی‌های لپتاپ لیجن ۷i در لپتاپ ۵i پرو نیز استفاده شده است. این ویژگی‌ها شامل دو درگاه تاندربولت ۴، سه درگاه USB 3.2، درگاه اترنت و درگاه HDMI 2.1 با پشتیبانی از رزولوشن ۴کی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز می‌باشد. هر دو لپتاپ از رم DDR4 با سرعت ۳٫۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی NVMe PCIe SSD نیز بهره برده‌اند. البته میزان حافظه‌ی لپتاپ به مدل خریداری‌شده بستگی خواهد داشت.

لنوو لیجن ۵i پرو نیز از صفحه نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ بهره برده است. لنوو در این محصول از پردازنده‌ی Core i7-11800H، کارت گرافیک انویدیا RTX 3070 با مجموع قدرت گرافیکی ۱۴۰ وات و سرعت کلاک ۱٫۶۲۰ مگاهرتز استفاده کرده است. این مشخصات برای اجرای بیشتر بازی‌ها در بالاترین حالت گرافیکی با رزولوشن QHD و قابلیت رهگیری پرتو کافی خواهد بود. این لپتاپ نیز در ماه ژوئن عرضه شده و با قیمت ۱٫۳۲۹٫۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

لنوو لیجن 7i

لاین‌آپ لپتاپ‌های لیجن ۵i در دو نسخه‌ی ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی با رزولوشن نمایشگر QHD عرضه خواهند شد اما از نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ پشتیبانی نخواهند کرد. نسخه‌ی پایه‌ی لپتاپ لیجن ۵i از ترکیب پردازنده‌ی اینتل Core i7-11800H و کارت گرافیک RTX 3070 استفاده کرده و نسخه‌ی دیگر آن از پردازنده‌ی اینتل Core i7-11400H و کارت گرافیک RTX 3050 بهره برده است. هر دو محصول در ماه ژوئن و با قیمت ۹۶۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: The Verge

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.