ساکنان محلی ورمونت از برگزاری تورهای آموزشی کمپانی فورد ناراضی هستند - تکفارس 
ساکنان محلی ورمونت از برگزاری تورهای آموزشی کمپانی فورد ناراضی هستند - تکفارس 
ساکنان محلی ورمونت از برگزاری تورهای آموزشی کمپانی فورد ناراضی هستند - تکفارس 

ساکنان محلی ورمونت از برگزاری تورهای آموزشی کمپانی فورد ناراضی هستند

علیرضا فاضل
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - 22:23
فورد برانکو

کمپانی فورد در حال حاضر در تلاش است تا یک تور آموزشی دو روزه آموزش رانندگی آف‌رود به نام Off-Roadeo را برای خریداران خودروهای Bronco و Bronco Sport برگزار کند. در وب‌سایت مربوط به این تور آموزشی، مکان‌هایی در ورمونت، تگزاس، نوادا و یوتا برای برگزاری این طرح دو روزه در نظر گرفته شده‌اند؛ اما به نظر می‌آید که ساکنان محلی ورمونت آن‌چنان از تصمیم این کمپانی خودروساز راضی به نظر نمی‌آیند و تلاش می‌کنند که به هر صورت مانع برگزاری این تور شوند.‌

این کمپانی آمریکایی مسئولیت اجرای این تور آموزشی دو روزه را بر عهده کمپانی گردشگری Adventure ORX of Dearborn گذاشته است. این کمپانی قرار بود تا شرکت‌کنندگان در این تور را در هتل چهار ستاره  Woodstock Inn & Resort اسکان دهد. از آنجایی که طبیعتاً درآمدهای مربوط به گردشگری مانند اسکی در فصل تابستان برای بسیاری از هتل‌ها و محل‌های اسکان قطع می‌شود، برگزاری این تور می‌توانست منبع درآمدی نسبتاً خوب برای این هتل در فصل گرما به حساب بیاید. برنامه قبلی این کمپانی در اصل اجاره یک زمین یک کیلومتر مربعی اسکی متصل به یک جاده تمرینی آف‌رود در طول تابستان بود.

مطالب مرتبط:

تیم ریتر (Tim Reiter)، مدیر روابط عمومی این محوطه اسکی خاطرنشان کرد:

صحبت ما درباره سرمایه‌گذاری عظیمی است که توانایی آن را دارد که کسب و کار گردشگری را در این منطقه از یک منبع درآمد فصلی که مختص زمستان است، به یک اشتغال پایدار برای ساکنان این ناحیه تبدیل کند.

در حالی که وبسایت Off-Roado  منطقه ورمونت را کارت پستالی از تاریخ نزدیک به چهارصد ساله آمریکا می‌داند و از مردم آن به عنوان افرادی خون‌گرم و مهمان‌نواز یاد کرده است، شواهد چیزی بر خلاف توضیحات این وب‌سایت را نشان می‌دهند. بسیاری از مردم این منطقه ورود خودروهای آف‌رود به این ناحیه را باعث آسیب به محیط زیست و راه‌های بکر و دست‌نخورده آن می‌دانند و از همین الان ساز مخالفت را با ورود این اتوموبیل‌ها اعلام کرده‌اند.

اعلامیه‌ها و مخالفت‌هایی مثل “حتی یک سگ هم بدون این که مردم متوجه بشن راهشو تو این جاده‌ها گم نمی‌کنه” یا ” شما نمی‌تونید فورد‌های برانکو و اسب‌هارو با هم تو یه مسیر برونید” از این دسته تلاش‌های مردم محلی برای جلوگیری از برگزاری این تور دو روزه هستند.

مشخص نیست که آیا کمپانی فورد مکان دیگری برای برگزاری این رویداد انتخاب می‌کند یا تحت تأثیر فشارهای مردمی به کلی از آن چشم می‌پوشد. خوشبختانه این تور دو روزه در سه مکان تگزاس، نوادا و یوتا بدون هیچ گونه مشکل و مخالفت مردمی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن نهایت لذت را ببرند.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید