اپل یک مدیر فورد با ۳۱ سال سابقه را استخدام کرد - تکفارس 
اپل یک مدیر فورد با ۳۱ سال سابقه را استخدام کرد - تکفارس 

اپل یک مدیر فورد با ۳۱ سال سابقه را استخدام کرد

مهدی ملکی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:37
اخراج کارمندان اپل در پی لغو پروژه خودروی برقی این شرکت

طی سال‌های گذشته ما بارها و بارها شایعاتی را درباره توسعه خودروی اپل شنیده‌ایم. در حالی که هنوز هم هیچ مدرکی حاکی از صحت این شایعات وجود ندارد اما گزارش‌های غیررسمی بسیاری نشان داده‌اند که چطور برخی افراد در این پروسه درگیر هستند.

امروز انتشار یک گزارش جدید نشان داد که دسی اویکاشویچ (Desi Ujkashevic)، یکی از مدیران اجرایی فورد بعد از ۳۱ سال فعالیت در این شرکت، به اپل پیوسته است. او در سال ۱۹۹۱ کار خود را در فورد آغاز کرد. با وجود انتشار این گزارش از سوی رسانه بلومبرگ، در حال حاضر وب‌سایت فورد او را به عنوان یکی از اعضای شرکت معرفی می‌کند.

فعلاً مشخص نیست که اویکاشویچ چه نقشی در اپل ایفا خواهد کرد اما او پیش‌تر در فورد مسئول استراتژی ایمنی برنامه فعلی و آتی (از جمله وسایل نقلیه خودران)، قوانین سازمانی، توسعه استراتژی پیشرفته، اقدامات خدمات میدانی و همچنین تطبیق برنامه با ایمنی بود. خانم اویکاشویچ می‌تواند مسئولیت‌های پیشین خود را باری دیگر در اپل ادامه دهد.

اولین باری که اخبار ساخت خودروی الکتریکی اپل منتشر شد، تسلا از معدود شرکت‌هایی بود که به صورت عمده روی این فناوری سرمایه‌گذاری می‌کرد. از آن زمان تسلا مدل ۳، مدل Y، سمی و خودروهای دیگری را معرفی و به بازار عرضه کرده است. با گذشت زمان، رقابت در بازار خودروهای الکتریکی داغ‌تر شده و با تنش بیشتری نسبت به گذشته ادامه یافته است. در حال حاضر تقریباً تمام خودروسازان بزرگ دنیا، به گونه‌ای با ساخت خودروهای الکتریکی مشغول هستند و به نظر می‌رسد خودشان را برای آینده‌ای آماده می‌کنند که این خودروها در آن حرف اول را می‌زنند.

پیش‌تر شایعه شده بود که شاید اولین خودروی الکتریکی اپل اوایل سال ۲۰۲۵ از راه برسد. در آن زمان، سایر گزارش‌ها به سال ۲۰۲۸ هم اشاره کرده بودند. فارغ از این موضوع، جذاب است که ببینیم این شرکت موفق حوزه فناوری چطور قصد دارد صنعت خودروسازی را دوباره تعریف کند.

ما پیش‌تر روی تکفارس به اطلاع شما رسانده بودیم که با توجه به گزارش منابع مختلف، اپل این محصول را در بازار خودروهای لوکس و با قیمت حدودی ۱۰۰ هزار دلار در دسترس قرار خواهد داد. گفته می‌شود که اپل در بدنه‌ی خودروی برقی خود از تیتانیوم استفاده خواهد کرد و قابلیت بازکردن خودرو توسط گوشی‌های آیفون را نیز در دسترس کاربران آن قرار خواهد داد. 

این شرکت به زودی در رویداد WWDC 2022، یکی از رویدادهای اختصاصی باسابقه خود حضور خواهد یافت. کنفرانس مذکور اپل در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ (۶ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی) آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۰ خرداد ادامه می‌یابد. انتظار می‌رود در این کنفرانس شاهد به‌روزرسانی جدیدی برای پلتفرم‌های iOS، آیپد OS، مک او اس، واچ او اس، تی وی او اس و … این شرکت باشیم.

اپل هنوز برنامه کامل زمان‌بندی رویدادهایش را طی این چهار روز منتشر نکرده است اما قول داده جلسات مجزایی را برای تماشا عرضه کند. ما این رویداد را به صورت زنده از تکفارس پوشش خواهیم داد.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید